Kramper

AB

Forumet er livet
Jeg har våknet et par ganger i det siste av å ha krampe i leggen (eller bakbeinet mellom foten og kneet)... Det er utrolig vondt, stakkar mannen min blir jo redd der jeg ligger å hyler...
Når krampen endelig forsvinner er jeg sår i beinet i flere dager etterpå og det er ikke noe behagelig...

I går var jeg hos svigermor og hun fortalte at hun hadde hatt mye krampe i beina når hun var gravid..
Er det andre som har opplevd det? Eller verker i andre ledd?? Jeg verker en del i armene også, men det er mest når jeg ligger nede...

Lurer bare, har en mor som har revatisme og jeg begynte å lure en stund på om det var det som viste tidlige tegn..(siden det er arvelig).. men håper det bare er normalt i svangerskapet...

har mykje krampe fra øvers på låre å ne t ankelen.
å andre ledd føles "doven" (litt vanskeli å beskrive)

men leggkrampe e skikkeli vondt ja[:@]

Leggkramper er normalt i svangerskapet. Jeg har merket at jeg unngår krampene hvis jeg passer på å ikke "strekke meg", du vet sånn som kattene gjør hele tiden. Når lysten til å strekke bena skikkelig ut kommer, er det bare å overse den for da kommer krampene for min del i alle fall.

Jeg merker at jeg begynner å få krampe når jeg strekker meg om natta, og da bare slutter jeg å strekke meg, så går det stort sett greit [:)]
Men det er kjempe vanlig å ha kramper under svangerskapet [:)]

Får også kramper om morgnene eller om natta hvis jeg strekker meg, men har funnet ut at det hjelper hvis samboer masserer leggene om kvelden, så er jeg ikke så plaget med kramper om natten.. Tror kanskje det hoper seg opp litt avfallsstoffer siden sirkulasjonen i bena er dårligere, og ved å massere så blir man kvitt litt av "driten".. godt er det hvertfall å bli massert, så du kan jo prøve å få noen til å massere bena dine[;)]

Ta tilskudd av magnesium du, og se om ikke det hjelper. Jeg har selv leggkramper og har hatt det i alle mine 4 svangerskap, og jeg har nesten ikke kramper så lenge jeg husker på å ta magnesiumtabeletter hver dag. Lykke til.

Jeg har også en del kramper, de tingene som jeg syns hjelper litt på meg er:
litt skikkelig strekking av leggene før jeg legger meg,
litt massasje er digg.
sover også med ullsokker, mamma påstår det hjelper.
syns også det hjelper litt med en pute under beina, når jeg sover.

Er visst ingen fasit svar på akkurat hva de kommer av, men de skal visst ihvertfall bli borte når ungen er ute[:)] 

*trøsteklem*

var veldig plaget av det en periode jeg og.. la to telfonkataloger under bena på senga. hjalp det assa[;)]

Da har du antagelig magnesium mangel i kroppen prøv å ta tilskudd av det så vil du kanskje se det hjelper...det hjalp på meg i allefall..l.eggkramper er fryktelig vondt[:@]

Back
Topp