Kramper

Alicia

Glad i forumet
Er det noen av dere som får krampe i beina?? Jeg våkner noen ganger om nettene fordi jeg har skikkelig krampe i leggen, ganske vondt. Har aldri hatt noe særlig kramper før. Er det flere som meg?? Vet dere hva det kommer av??

Jeg har også masse kramper i bena...
Det er visstnok helt vanlig når man er gravid...

Fysio sitt tips, tøye ut leggene før du legger deg og jevnlig massere under føttene med en pinne:
nærmere forklart. legg en vaskekost på gulvet(uten enden) og rull denne under fotene...

håper det hjelper

me2! våkner av forferdelige leggkramper [:o], våkner lissom med et byks- og spretter uta senga for å gå litt eller tøye ut. snåle greier, utrolig vondt når det holder på..

lurt tips, skal rulle legga med vaskekosten etterpå [;)]

Ja, det er helt utrolig til tider. De gangene jeg er helt kaputt og sovner før jeg når hodeputa, våkner jeg om morran og kjenner i leggene at krampa har vært der i løpet av natta. Er som en stor knute!!! [:'(]

Å så det er ikke bare meg som får kramper!! Godt å høre at jeg ikke er unormal [;)] hehe
Takk for tipsene med kosten og sånt, skal gjøre det idag.
Ly[;)]kke til da jenter og håper at det blir bedre etterhvert (selv om alle plager blir sikkert bare værre og værre fram til fødselen)

Klemmer fra meg[:)]

Eneste tipset jeg har er banan og mye vann gjennom dagen. Hjelper på meg!

spis magnesium det er anbefalt å spise gravide med kramper[:)][:)]

Jeg er også plaget til tider, men vet at det hjelper å få i seg magnesiumholdige produkter.... har også hørt at det skal hjelpe å drikke farris. Mormor sa at jeg måtte legge en stålkniv under lakenet....[8|] vel, innimellom klarer jeg å slappe av slik at det ikke blir kramper utav det, mens andre ganger må jeg sprette ut av senga og gå rundt til det gir seg...

I MITT FORRIGE SVANGERSKAP HADDE JEG MYE KRAMPER I LEGGEN,VAR SKIKKELIG PLAGET.MEN JEG LESTE ETT STED OM AT MAN IKKE SKAL STREKKE BEINA/TÆRNE UTOVER,SÅNN AT NÅR MAN STREKKER BEINA SKAL FOTABLADET PEKE OPPOVER,JEG DRIKKER OG MYE VANN PR DAG,JEG HAR ENNÅ IKKE HATT EN KRAMPE I LEGGEN I DETTE SVSK.MEN OM DET KOMMER AV DETTE HER EL HVA DET KAN JEG IKKE SI FOR SIKKERT.LYKKE TIL FREMOVER ,HÅPER DET GÅR OVER[:D]

Kramper kan visst også komme av for lite salt har jeg hørt. Gravide skal jo egentlig ikke spise så mye salt, men for lite er vel heller ikke bra....

Back
Topp