Kramper ?

Babydilla123

Forumet er livet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Er det fler enn meg som sliter med dette? Hver gang jeg "pointer" foten utover får jeg krampe i leggen..

Våkner flere ganger om natta pga det! Tips ? Er dette pga jeg er gravid? Aldri hatt problem med det ..

Jeg har hatt litt av det dette svangerskapet ja, tror det er helt normalt :)

Er det fler enn meg som sliter med dette? Hver gang jeg "pointer" foten utover får jeg krampe i leggen..

Våkner flere ganger om natta pga det! Tips ? Er dette pga jeg er gravid? Aldri hatt problem med det ..
Jeg var mye plaget med det i forrige svangerskap.

Prøv støttestrømper, og i tillegg øvelser for å strekke ut foten. Stå på en høy dørkarm eller et trappetrinn sånn at du på en måte står på tærne, og vipp opp og ned i forskjellig tempo. Du kan også tøye ordentlig ut, og massere leggmusklene.

Håper det hjelper deg også! Er veldig plagsomt.

Prøv å vende deg til å strekke tærne oppover - slik at leggmusklene tøyes! Men ja, leggkramper i svangerskapet er helt normalt.

Jeg hadde masse forje svangerskap, fikk beskjed om å ta magnesium :) noe som å hjelper viss man har mye kynnere.

Jeg strakk leggen hver kveld før jeg la meg. Hjalp meg veldig ;)

Våkna noen ganger med vonde kramper ja.... Prøvde støttestrømper men ikke så stor hjelp her.... Men verdt ett forsøk da ;)

Masserer leggene mine litt innimellom, og strekker litt:)

Var veldig plaget med det. Magnesium hjalp mye for meg, og tøye leggene masse :-)

Så fort jeg strekker ut så kommer krampa, men magnesium skal kjøpes også får jeg prøve meg fram da hihi:)

har slitt endel med det, før svangerskapet også. Å spise nøtter(magnesium) hjalp for meg. En håndfull eller no om dagen ca.

Er nok pga graviditeten :) magnesium kan hjelpe deg der. Jeg tar 3 sånne piller om dagen. Og støttestrømper. Har bare brukt det i et par uker, men angrer på at jeg ikke begynte med det tidligere. Bruker støttestrømper hver dag :)

Er det alltid i høyre eller venstre fot? Hehe. ;) Min svigermor hadde krampe i høyre fot med guttene og krampe i venstre med jenta. :P (eller var det omvendt)
Tror det er mange som har litt mer krampe når de er gravide.

Er det alltid i høyre eller venstre fot? Hehe. ;) Min svigermor hadde krampe i høyre fot med guttene og krampe i venstre med jenta. :P (eller var det omvendt)
Tror det er mange som har litt mer krampe når de er gravide.

Det er i høyre alltid og venter gutt hehe :D

Back
Topp