Kramper/spasmer nyfødt

sommer2015

Betatt av forumet
Augustlykke 2015
Påskekyllingene 2020
Hei,

lurer på om flere har nyfødte med tidvis kramper//spasmer i søvne. Gutten min får ofte dette når jeg legger han ned. Slår ut med hendene og de rister litt. Slutter hvis jeg tar han inntil meg. Er det flere som har det sånn? Har tatt det opp med hS som sier det er normalt men jeg er ikke helt betrygget og lurer derfor på om andre opplever det samme?
 
Sniker

helt normal refleks det.
Hvis babyen har rykninger du lurer på om er kramper så prøv å hold. (Hold på armen eller hva det er som rykker. Om det er kramper stopper det ikke)
 
Sniker

helt normal refleks det.
Hvis babyen har rykninger du lurer på om er kramper så prøv å hold. (Hold på armen eller hva det er som rykker. Om det er kramper stopper det ikke)
Stopper når jeg legger hendene mine rundt han og «samler» han ja. Men det er godt å høre. Man blir jo så bekymret for alt mulig:/ takk!
 
Det kan være for at de er umoden. Er vanlig hos premature barn. Min sønn hadde lav fødselsvekt(2,4kg i uke 37+5) og va umoden. Nu rister han ikke like mye mere, er 5 uker på søndag
 
Alle tre gutta mine har gjort det i starten også ;) De var store og fullgodt alle tre :) Ingen fare..
 
Sniker litt. Dette gjorde min også, øynene gikk i kryss i tillegg så jeg satt jo med en ekkel følelse av at ungen hadde epilepsi som nyfødt :confused:
Det har gått over, så et var bare umodent nervesystem har jeg slått meg til ro med.
 
Min mellomste som var født i uke 34+6 og var 1,6 kg hadde det sånn ganske lenge, og det var helt normalt fikk vi vite. Det er pga at de er "umodne" på en måte. Lillesøstra her på 2 uker er også sånn, selv om hun ble født til termin (uke 39+2) og var gjennomsnittlig stor :)
 
Det er nok det som heter mororefleksen.Helt normalt:joyful:
 
Back
Topp