Kramper/risting hos fosteret.

Tvillinger i mai 2017

Blir kjent med forumet
Jeg har opplevd de siste to døgn kramper/risting hos fosteret av sekunders varighet, bevegelsene er ukontrollerte og det er helt klart ikke hikking. Litt ekkelt, da jeg ikke har opplevd dette i tidligere svangerskap. Noen som har det lignende?

Har hatt det slik helt siden jeg begynte å kjenne liv jeg.. Jordmor sa at det er babyen som trener opp nervesystemet sitt, og kan fortsette å riste også etter fødsel. Sunnhetstegn med andre ord :-)

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

har aldri visst hva det var, men har det med jevne mellomrom, hatt det lenge og hadde det også med gutten :-)

Har aldri visst hva det er jeg heller, men har opplevd det i alle svskapene :) og har født 2 friske barn, så har ikke brydd meg noe om det ;)

★Sender fra pipe-gjøken★

Det opplever jeg hver dag, gjerne flere ganger om dagen. Helt merkelig følelse :p

Dirrer i magen her også :) Har ikke tenkt noe over det jeg egentlig, bare vært glad for masse bevegelse :) Men da vet jeg jo hva det er da :)

Hatt det med alle tre, de to andre er sunne og friske så tenker det er normalt :)

masse risting her og :) Som andre skriver, også opplevd med de 2 andre, og de er helt friske og fine :)

Ja, det rister her også innimellom. Kjente det med jenten også, og hun er en frisk og rask rampejente, så tenker at det er helt normalt ;)

Har snakket med jordmor som aldri hadde hørt om dette før. Ble oppringt av lege fra føden og skal på kontroll i morgen.

Så rart! Tror jammen jeg skal høre med jm neste gang jeg skal (neste uke), bare for å høre! Er ikke bekymret, for har jo vært slik med alle tre, men bare for å høre hva hun sier, liksom.

Spurte jm en annen gang hva små "knekk" i magen var, vet ikke om andre har kjent det samme, jeg har hatt det med alle tre, plutselig sier det en liten "knekkelyd" i magen, men det ante hun ikke hva var :P men ble ikke snakket mer om det da.. Noen som vet her inne, kanskje?

Så rart! Tror jammen jeg skal høre med jm neste gang jeg skal (neste uke), bare for å høre! Er ikke bekymret, for har jo vært slik med alle tre, men bare for å høre hva hun sier, liksom.

Spurte jm en annen gang hva små "knekk" i magen var, vet ikke om andre har kjent det samme, jeg har hatt det med alle tre, plutselig sier det en liten "knekkelyd" i magen, men det ante hun ikke hva var :p men ble ikke snakket mer om det da.. Noen som vet her inne, kanskje?
jeg har hatt slike kekke/kneppe-lyder i alle svangeskapene, har ikke fått noen god forklaring, men er i alle fall ikke noe farlig :)

sånn risting tror jeg er enda mer vanlig, rart ikke jm har hørt om det fra andre. Jeg har også hørt at det kan være at de tisser :D funny

Back
Topp