Kramper og smerter i legg

Sfidante

Glad i forumet
Junilykke2018
Har de siste dagene hatt skikkelig krampe i leggen når jeg har lagt meg, og nyttårsaften var en lang dag med kalkun, raketter og masse hyggelige folk. Når jeg våknet opp 1 nyttårsdag hadde jeg så jævlig vondt i høyre legg og halvveis opp på låret. Har vært av og på med smerter og kramper i hele dag, så jeg lurte på om det er noen som har noen gode tips? Er så rart at det bare er den ene foten som er vond, så kan liksom ikke være magnesium og kalsiummangel som er grunnen...? Er forsåvidt levelig, har ikke tatt noe smertestillende, men det begynner alltid å lyse en rød varsellampe når ting ikke er som normalt.

Beklager overskriften, ipaden lever sitt eget liv til tider.

Sliter også med kramper, og hos meg blir det verre om jeg blir kald. Har lagt meg med et varmt teppe under dyna for å teste om det kan fungere..

Lillebror er på vei ♡ 21. Februar 2014

Har de siste dagene hatt skikkelig krampe i leggen når jeg har lagt meg, og nyttårsaften var en lang dag med kalkun, raketter og masse hyggelige folk. Når jeg våknet opp 1 nyttårsdag hadde jeg så jævlig vondt i høyre legg og halvveis opp på låret. Har vært av og på med smerter og kramper i hele dag, så jeg lurte på om det er noen som har noen gode tips? Er så rart at det bare er den ene foten som er vond, så kan liksom ikke være magnesium og kalsiummangel som er grunnen...? Er forsåvidt levelig, har ikke tatt noe smertestillende, men det begynner alltid å lyse en rød varsellampe når ting ikke er som normalt.

Jeg hadde mest kramper i venstre sist jeg var gravid. Er venstre denne gangen også men har vesentlig mye mindre kramper. Kanskje magnesium vil hjelpe deg likevel?

Slet mye med kramper i leggene selv, det som hjalp best her var å massere (eller få sambo til å massere rettere sakt :p ) leggene før leggetid!:)

I følge fysioterapauten som har tilrettelagt trening for gravide her jeg bor, så skal det hjelpe å tøye i leggen 3 x 10 sekunder hver kveld. Jeg har ikkje fått disse plagene ennå, så har ikke testet det ut selv.

Tusen takk for svar, begynner å gå over nå. Fikk jo en kjempegod unnskyldning til å drikke sjokolademelk!!!

Back
Topp