Kramper i leggene

Fru Riskorn

Forumet er livet
Da hadde jeg fått det igjen. Det hadde jeg faktisk glemt fra forrige gang. Har hatt det en gang for et par uker siden. Men, i natt slo det til i begge bein. Sinnsykt vondt altså!!! Må kjøpe støttestrømper i dag.

Kjøp deg en boks Magnesium. Det hjelper meg veldig, både mot rastløse ben og kramper i leggene. [;)]
God "bedring"  [:D]

Takk for godt tips! Jeg klarer ikke den mineraltabeletten som ligger sammen med vitaminen og omega3, så det kan godt stemme at jeg har for lite av det. Får kjøpe den og støttestrømper samtidig[:)]

åhja kan det komme av graviditeten?
Jeg som aldri i mitt liv har hadt krampe i føtter fikk dette for ett par dager siden, ble livredd helt
til samboer forklarte meg hva det var [;)]

Har fått det jevnlig siden uke 12 jeg[:'(]. Omtrent annenhver natt- så jeg får kramper lett- Har ikke prøvd magnesium da, men får kjøpe etterpå[:)]. Får krampe av å drikke rødvin også jeg da, hehe[8D]

Det er so irriterande. Får det ofte om natta no. Hadde nesten leggkrampar aldri i svangerskap nr 2 og 3, men i første sv.skap og no er det visst standard prosedyre på nattestid[&:]

hadde MYE leggkramer da jeg gikk med amalie, alltid om natta, og har hatt det noe nå også, men jeg vet liksom når de kommer så klarer stort sett å unngå de værste.

Når de kommer, så er det beste tipset jeg kan gi, å stå opp av senga og trampe hardt i gulvet med helen. da blir krampen borte. Magisk.

ORIGINAL: Desember09baby

Har fått det jevnlig siden uke 12 jeg[:'(]. Omtrent annenhver natt- så jeg får kramper lett- Har ikke prøvd magnesium da, men får kjøpe etterpå[:)]. Får krampe av å drikke rødvin også jeg da, hehe[8D]

Samme her! Er det ikke rødvin, så er det baby i magen som gir kramper i leggene [:)]

Men jeg har faktisk klart å stoppe krampene når jeg kjenner de er på vei. Ved å strekke foten oppover, så gir det seg ihvertfall på meg. Er ikke alltid jeg klarer å strekke så mye, men da "hjelper jeg til" med foten på det andre benet.

Jeg har ett annet tips som funker for meg :) Det er et kjerringråd da... kjøp deg ullgarn og knyt det rundt ankelen på det beinet du får krampe, eller eventuelt begge to. Jeg går med det hele tiden nå, og har ikke hatt kramper siden jeg starta med det ;) Og et nøste holder jo leeeenge... for trenger ikke skifte tråd hver dag, om du ikke ønsker det selv da ;)

Jeg har også fått krampene tilbake, utrolig vondt og irriterende! [:'(]

Men har egentlig tatt magnesium en stund pga "urolige legger" eller hva det kalles, glemt det noen dager nå, så det virker som det faktisk hjelper. Så i dag har jeg begynt igjen [:D][:D]

Åååh det er jo så vondt!! Har heldigvis hatt det bare en gang til nå. Håper jeg slipper å bli plaget med det [&:]

Jeg bruker både støttestrømper (på jobb) og magnesium. Men har enorme leggkramper så og si hver natt. Det er helt grusomt. Har fått noen enorme åreknuter på høyre legg. Ei natt trodde jeg nesten jeg skulle på blodpropp. Så jeg må prøve å ta det litt mere med ro nå, tror jeg. Har faktisk blitt bedre de to siste dagene, da har jeg nemlig tatt det helt med ro, og ikke vært på jobb.

ORIGINAL: Bollak

åhja kan det komme av graviditeten?
Jeg som aldri i mitt liv har hadt krampe i føtter fikk dette for ett par dager siden, ble livredd helt
til samboer forklarte meg hva det var [;)]

Oj, aldri noen sinne?! Du e heldi asso![;)] Har selv alltids hatt problemer med kramper og rastløse føtter, og de blir dobbelt så gale nå som jeg er gravid[&:] Men har begynnt på magnesium nå (takk till dere her inne som sa det) og har ikke hatt en eneste krampe siden![:D][:D][:D]

Back
Topp