Kramper i leggen(e)!!

Needlepin

Februar 2014 sin Miss Ammetåke
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
♡ Maibarna ♡
Åååh, jeg sliter noe sinnsykt med kramper i leggen(e) om natta!! :o
Er sinnsykt vondt og skjer nesten hver natt :/ Stort sett en fot om gangen, men hender jeg får i begge samtidig også...
Noen som har noe tips om hva jeg kan gjøre for å unngå/roe dette?!?
Hvis det i det hele tatt er noe å gjøre da :p

Mamma brukte å få det da hun gikk med meg. Hun sa at det eneste som fungerte var at pappa masserte leggene hennes.

Får ikke kramper, men får sånn kiling i beina, sånn at man må stramme musklene hele tida. Det er fra tåa til opp til knærne. Har begynt å knyte ulltråder rundt anklene, hjelper kanskje litt... :)

Mamma brukte å få det da hun gikk med meg. Hun sa at det eneste som fungerte var at pappa masserte leggene hennes.

Får smiske litt med sambo i kveld da og håpe på å få litt legg massasje :)

Får ikke kramper, men får sånn kiling i beina, sånn at man må stramme musklene hele tida. Det er fra tåa til opp til knærne. Har begynt å knyte ulltråder rundt anklene, hjelper kanskje litt... :)

Ulltråd har jeg masse av, så får prøve det også ;)

Magnesium-tilskudd eller mat med magnesium i feks banan. Skal hjelpe både mot kramper og "urolige ben"

Jeg forsøkte magnesium i flere uker, men det hjalp ikke meg. Tror det kan hjelpe mot kramper da :)

Sliter med både kramper og at bena sovner. Utrolig irriterende og ubehagelig! Spesielt om natten :(

Hadde det en periode, hjelper med massasje, strekke ut leggene før du legger deg evt ligge med fotene hevet. Når jeg kjenner en krampe nærmer seg klarer jeg som oftest å unngå det ved å peke tærne oppover mot leggen på en måte:p akkurat som når du tøyer ut leggen mot en vegg ved å sette fotbladet inntil veggen og tøye..
Ganske dårlig til å forklare, så du får unnskylde meg, men dette hjelper meg iallefall ;)

Når jeg kjenner en krampe nærmer seg klarer jeg som oftest å unngå det ved å peke tærne oppover mot leggen på en måte:p akkurat som når du tøyer ut leggen mot en vegg ved å sette fotbladet inntil veggen og tøye..
Samme her. Og rekker jeg det ikke setter jeg bena på gulvet og presser helene ned slik at ankel-leddet blir i 90 grader eller mer. Da går det fort over :)

Jeg gikk på apoteket og spurte etter magnesium, fikk noen tabletter, det har hjulpet meg :)

Sent from my GT-I9505

Kor vanleg er det egentleg å få krampe?

Hadde det en periode, hjelper med massasje, strekke ut leggene før du legger deg evt ligge med fotene hevet. Når jeg kjenner en krampe nærmer seg klarer jeg som oftest å unngå det ved å peke tærne oppover mot leggen på en måte:p akkurat som når du tøyer ut leggen mot en vegg ved å sette fotbladet inntil veggen og tøye..
Ganske dårlig til å forklare, så du får unnskylde meg, men dette hjelper meg iallefall ;)

Hos meg "frem provoserer" jeg krampen dersom jeg peker tærne oppover i det jeg kjenner krampen nærmer seg.. Da strammer jeg jo muskelen i leggen og vips så bygger den seg raskere opp..
Men fikk massasje i går kveld, spiste en banan og hadde ulltråd rundt anklene -og fikk kun en liiiten mini krampe i den ene leggen :)
Hehe, kan godt være tilfeldigheter, men prøver det igjen i kveld :D

Jeg gikk på apoteket og spurte etter magnesium, fikk noen tabletter, det har hjulpet meg :)

Sent from my GT-I9505

Får vel kjøpe det også da, jeg er så desperat at jeg prøver ALT :p
Er så ufattelig vondt jo :o

Samme her. Og rekker jeg det ikke setter jeg bena på gulvet og presser helene ned slik at ankel-leddet blir i 90 grader eller mer. Da går det fort over :)

Typisk for min del er at i samme øyeblikk så får jeg kynnere og klarer ikke å reise meg.. Men jeg "dulter" bort i sambo og får han til å legge press på foten og strekke den ut.. Dermed så går den fortere over og blir ikke så vond.
Er ikke alltid han er like lett å vekke :p

Får vel kjøpe det også da, jeg er så desperat at jeg prøver ALT :p
Er så ufattelig vondt jo :eek:

Ja, det er helt forferdelig, håper det hjelper for deg også :)

Back
Topp