Kramper i legg og lår om natta. Erfaring med ulltråd?

UnicornCorn

Betatt av forumet
Junibollene 2023
Har brukt magnesium i mange uker nå. Har ikke kramper hver natt. men for ofte. Spesielt i ene leggen, noen ganger i låret.
Har lest om ullsokker, men jeg er aaalt for varm til å klare å sove med ullsokker.
Alternatviet jeg da har funnet er å knyte en tråd rundt ankelen, skal prøve det i natt.
En tynn tråd eller flette en remse?

Evt andre tips?
 
Bruker du støttestrømper på dagtid?
 
Har du forsøkt magnesium spray?
Jeg går fast på magnesium men når krampene kommer så må jeg bruke spray.
Veldig effektiv, husk god håndvask etter du har massert inn.
Kjøpes på helsekost.
 
Har brukt magnesium i mange uker nå. Har ikke kramper hver natt. men for ofte. Spesielt i ene leggen, noen ganger i låret.
Har lest om ullsokker, men jeg er aaalt for varm til å klare å sove med ullsokker.
Alternatviet jeg da har funnet er å knyte en tråd rundt ankelen, skal prøve det i natt.
En tynn tråd eller flette en remse?

Evt andre tips?
Har lest at daglig tøying av leggene/lårene kan hjelpe med å redusere kramper om natten. :)
 
Har faktisk god erfaring med ulltråd rundt ankelen.
 
Kan jeg spørre hvordan ulltråd forebygger/forhindrer kramper?
Aner ikke? :nailbiting: :laughing001 jeg var litt desperat sist. Og Googlet som alltid. Også kom jeg over det, og tenkte, hvorfor ikke? Skader jo ikke å prøve. Istedet for å stappe i seg piller som også fantes av anbefalinger. Starta med det enkleste. Og sykeste som jeg ikke trudde kunne funke. Men gøy å prøve. De nettene med ulltråd rundt/hjemmestrikka ullsokker, var netter uten kramper som jeg kan minnes. De gangene jeg prøvde uten, hadde jeg kramper i leggene. Må prøve igjen nå, for har begynt å få kramper igjen nå.
 
Har brukt magnesium i mange uker nå. Har ikke kramper hver natt. men for ofte. Spesielt i ene leggen, noen ganger i låret.
Har lest om ullsokker, men jeg er aaalt for varm til å klare å sove med ullsokker.
Alternatviet jeg da har funnet er å knyte en tråd rundt ankelen, skal prøve det i natt.
En tynn tråd eller flette en remse?

Evt andre tips?
Har hatt noen perioder med restless legs og hjelper massevis med høye strømper som går opp på leggene. Trenger ikke være ull. Og tøye godt/massere beina før leggetid hjelper også.
 
Back
Topp