Kramper i bena

malønna

Glad i forumet
Jeg er så plaget med kramper i leggen innemellom. Spesielt om morran når jeg skal ha på sokker.. Hender jeg våkner om natta av kramper også. Veldig kjedelig og måtte hoppe opp og ned på gulvet midt på natta.. Noen som har et par tips om hvordan jeg kan bli kvitt krampene..???

Har samme problemmet! Er super kjedelig åvåkne om natten av det, men det hører vel med[8|]

Hei Maløna!
Jeg har også samme problemet og fikk høre at jeg burde spise magnesiumtilskudd. Dette spurte jeg legen min om, og han tok blodprøve for å sjekke om jeg hadde for lite magnesium. Han anbefalte IKKE at jeg tok tilskudd før jeg var sikker på at det var det som var årsaken. Men som han sa, det er mange som har det under graviditeten, og det går over når babyen er ute. Og det er jo ikke så lenge til......
Lykke til med krampene[:)] 

Jeg har også vært noe plaget med vond i leggene om natten.Jeg legger ei tykk pute(gjerne gammel sofa pute)mellom bena om natte.Dette har i hvertfall hjelpt meg mye.

æ hør no ikke til her, men tenkte æ kunne svar likevel[;)]
Æ fikk akupunktur hos jordmora for krampan i leggan, og d hjalp masse[:D]

Kalsium hjelper også...
Etter at jeg begynte med det har jeg det så å si aldri...

Tåler ikke melk så jeg har vel litt lite av det...

eg strekker med ein gang eg kjenner at det kjeme. spriker med tærna og det hjelper.. treng ikkje stå opp da.. fune meg ein måte å gjer det på medan eg ligg[:D]

Jeg våkner nesten hver eneste natt av at jeg har krampe i leggene. Uff! Det er så vondt!

Når jeg får kramper presser jeg det benet jeg har kramper i med foten ned i madrassen eller mot sengegavlen. Dette gjør jeg med en gang jeg kjenner jeg får kramper da går det over med en gang. Prøv dette.

Hadde også antydninger til kramper, men synes selv at jeg ble bedre etter et par runder med vanngymnastikk i bassenget.
M

Hmmm. jeg har akkurat begynt med vanngym,kanskje det hjelper etterhvert.. Ellers så må jeg vel prøve meg frem. Takk for tipsene.....

hva med aloe vera krem eller lavendel??

Back
Topp