Kramper eller gravid?

Jente0709

Forumet er livet
Marslykke 2016
Kan noen hjelpe meg og "tolke" dette?
Jeg har hatt så si regelmessig mensen i 2 år, men så i mars gikk det plutselig 63 dager fra en mens til neste. Og etter det har jeg har mensen 2 ganger, disse har vært kortere og jeg har blødd vesentlig mindre enn jeg normalt gjør. 
Men den siste tiden har jeg kjent noe som ligner på spark, frem til nå har jeg unnskyldt det som kramper i magen. Men nå i morges la mannen min hånden på magen min og han kjente tydelig noe. Og han mener det ligner på spark. 

Så kan kramper i magen kjennes ut som spark på inn og utsiden? Eller er jeg mest sannsynlig gravid? Graviditetstestene er negative, men har en hormonsykdom som legene mener kan påvirke testene. Og jeg er normalt plaget med kramper i magen, men disse kjennes ikke slik ut. 

Vanskelig å svare på.. du kan ikke ta en tur til legen i morgen da? Ta blodprøve og ny urinprøve hos de..

Det hadde jeg gjort i alle fall:) For å være på den sikre siden..

Ja, jeg skal ta med en urinprøve å kjøre innom legen i morgen om de er åpne. Men jeg er utålmodig skjønner du :P

De har ikke ultralyd på legevakten her :/ Men en lege må vel kjenne om jeg er gravid, om jeg skulle være så langt på vei at spark kjennes på utsiden? Sist jeg var gravid kjentes det på utsiden i uke 21 eller 24. 

Merker du at magen har vokst da? er du så langt på vei skal du fint kunne kjenne livmora opp mot navlen uansett!

Legg deg på ryggen, trekk magen inn og klem ned og kjenn om du kjenner kanten på livmora..ev bestill time på Volvat for en ul.

Magen er blitt større og jeg har lagt på meg. Men jeg finner ikke noen kant. Men jeg har diverse sykdommer og medisiner som kan gjøre at jeg legger på meg, så det kan være det. Snakket med legevakten og de mente det enten var luft eller urinveisinfeksjon, siden graviditets testene ikke har vært positive, så jeg skal levere en urinprøve i morgen. 

Tviler for at ett vanlig legekontor får noe bedre svar på en urinprøve enn det du allerede har fått.Da ville jeg heller fått GU for å få undersøkt om du er gravid eller ikke.Lykke til :)

Ps testet positivt selv for 1 uke siden ca å jeg har ikke kjent noen kramper å om du kjenner spark er du rimelig lant på vei,i allefall 14/15 uker.

Turbotrolla skrev:
Tviler for at ett vanlig legekontor får noe bedre svar på en urinprøve enn det du allerede har fått.Da ville jeg heller fått GU for å få undersøkt om du er gravid eller ikke.Lykke til :)

Ps testet positivt selv for 1 uke siden ca å jeg har ikke kjent noen kramper å om du kjenner spark er du rimelig lant på vei,i allefall 14/15 uker.

Trur dei ville ta  urinprøve for å utelykke/bekrefte UVI ;)

Back
Topp