Krampe!

Amelia Bedelia

Elsker forumet
Da var krampetiden begynt :/
Våkner om natten med voldsom krampe i leggen og foten.. Hjelper ikke bare å reise seg, men må gå rundt for at det skal gå over.. Veldig slitsomt når jeg itillegg må opp på natten for å tisse..

Andre som er plaget med krampe?

Tips til noe som kan hjelpe?

Det er anbefalt å ta magnesium når en får slike kramper. Jeg var veldig plaget i mitt første svangerskap, og det hjalp faktisk! Mulig du bør snakke med legen før du begynner med det da - men du kan jo høre på apoteket hva de sier.

Jeg var plaga med kramper i ene leggen om natten for en mnds tid siden. Jeg begynte å legge inn tre sett med tåhev på de fleste treninger (2-3 ganger i uka) - samt tøying av legg. For min del har det forsvunnet helt! Kan jo selvsagt være tilfeldig. Tåhev kan man jo uansett gjøre hjemme, i en trapp for eksempel. Kanskje kan være verdt et forsøk? Så ser jeg jo at magnesium er bra greier :)

jeg ble anbefalt å bruke støtestrømper på jobb da jeg fikk krampe kun de dagene jeg hadde vert på jobb.
og har ikkje hatt krampe siden jeg begynte å bruke det på jobb :)

Sniker litt. Er selv plaget med krampe selv om jeg tar magnesium, men å sove med ullsokker på i tillegg har gjort at jg ikke har hatt krampe i leggene på flere uker :)

Jeg sliter også med kramper. Om natta er det leggene, men jeg får også kramper i andre muskler på dagtid hvis jeg anstrenger meg. Jeg vet ikke om der er innbilning, men jeg tror at det kan ha noe med væskbalansen i kroppen å gjøre. Jeg har ikke spurt fagfolk om dette, har egentlig bare satt det litt i sammenheng med erfaringer jeg har med å trene hardt i varmt klima. Da får jeg stadig kramper hvis jeg ikke er veldig nøye med å drikke. Men skal prøve tipsene med magnesium. Støttestrømper er. Bruk allerede, har hatt jobbe bein 2-3 uker, g bruker de mot det. Jeg følger interessert med tråden videre for tips!

Har kramper i setet og nedover låra, samtidig som magen blir hard som en stein. Får ikke gått på do og pissa en gang fordi det gjør så vondt å sitte på doringen, pluss at musklene er så sammentrekt at det nesten ikke kommer noe ut. Kan komme dag som natt og kan ta et døgn før det er helt borte. Skal til legen på onsdag for å høre om det er helt normalt:P

Back
Topp