Krampe

Maei

Forelsket i forumet
Våknet i natt med EKSTREM krampe i legggene [&:]
Klarte ikke reise meg opp og foten/leggen stod bare i vinkel.. Ble helt krakilsk og hylte og skrek [X(]

Mannen trodde fødslen var i gang ..haha [:D]

Men noen andre som er plaget med dette?
Tips til hvordan det kan unngås?
Er helt ødelagt i beina nå,og i tillegg til bekkenløsnigen er jeg nå et skikkelig nydelig syn når jeg "prøver" å gå [:@]

Åhh, det er så fantastisk vondt å våkne av at man sitter i sengen og har krampe i leggen - eller som i mitt tilfelle...tærne eller buen under foten! MY GOD det er vondt!!
Er visst ganske vanlig med kramper både her og der i bena - så vi får belage oss på at dette skjer igjen [:D] Har ingen gode tips og råd om hvordan dette kan unngås...

Det er sååååååååååå vondt! Her en dag sa jeg til meg selv at jeg er jammen heldig som har sluppet unna denne krampen/strekken i dette svangerskapet. Sist var det helt forferdelig, og ofte. Skulle ha banka godt i bordet, for hva tror du jeg våkna av natta etter da? Joda, riktig. [&:]

Nevnte det til jordmor på fredag, hun ba meg kjøpe meg noen gode sko, med god såle og demping. (God grunn for å få kjøpt seg ett par nye Nike Shox [;)][;)] ) JM nevnte også at det kan hjelpe med B-vitaminer... Googlet det:

-Gravide med leggkramper kan oppleve lindring ved å ta ekstra B2-vitamin

-Når man er gravid, kan man få krampe. Hovedsakelig skyldes dette nedsatt blodsirkulasjon.
Krampene kan også komme av mangel på kalsium eller magnesium, og noen tror det kan skyldes B-vitaminmangel. Man kan derfor prøve med et tilskudd av kalsium, magnesium og B-vitaminer for å se om det kan hjelpe.
Heving av føttene hjelper på blodsirkulasjonen og kan lindre krampene..

Jeg ligger med en diger pute under føttene, har funket for meg siden sist "krampeanfall" [;)]

magnesium hjelpe på meg me de krampene eg får av og t :)

Prøv å unngå å strekke dæ i senga, du vet "se kor lang æ e" greier[;)] D gir også krampe noen ganga, ane ikkje koffer, man strekk sæ jo bare.. men jaja[:)]

Ja, d e helt snålt. Æ skjønne ikkje koffer, så hver gang æ står opp tenke æ "ikkje strekke mæ" selvom æ har syyyykt løst! :)

har det sånn avogtil jeg og. gjelder å ikke strekke seg feil eller snu seg for fort. Ligger med en pute mellom knærne, tror det hjelper litt. Ellers er den banan og magnesium som skal hjelpe :)

Jordmora mi sa det hjalp å drikke Farris. Har ikke hatt krampe siden... [:)]

jeg har hatt en del kramper i leggene på natten. legen sa til meg jeg skulle reise meg opp å gå litt så hjalp det. har ikke enda prøvd for jeg har ikke hatt kramper etter siden.

Æ spis mye banan (fordi æ like banan, bestandi gjort d) så æ har ikkje hatt så mye krampe. Men kjenne når æ strekk mæ at NEI d hær må æ ikkje jøre[8D]

Ubehandlet ulltråd som du knyter rundt ankelen er et gammelt kjerring råd mot legg kramper

kjenner til krampe i leggene ja! aner ikke hva det kommer av, men slik er det no! jeg holder meg i aktivitet! er blitt mindre kramper av det utrolig nok.. og har funnet ut at når jeg strekker meg, og kjenner en krampe er på tur, strekker jeg hardere en liten tur, det stopper krampen før den kommer - pussig nok! kanskje det funker på andre også? [;)]

--Lise--

eg har ikkje hatt det dette sv.skapet, men sist var eg veldig plaget dei siste 3 mnd... holdt på å bli gal.. våknet kvar natt å bare skreik til det ga seg.. håper eg ikkje får det denne gangen..!! uner ingen det..
stålulltråd rundt leggen skal visst hjelpe...

Jeg har også tendenser av krampe. I leggene kjenner jeg det bare om natten. Det er når jeg strekker meg, men i stede for å strekke tåa/ankelen nedover(point), bøyer jeg den oppover for å hindre krampen i å få tak liksom. Våkner når jeg kjenner den er på vei og da klarer jeg akkurat å forhindre den.

Jeg jobber i barnehage og fikk med barna på "per sjuspring" der er det en del bevegelser og bøy og tøy. da kjente jeg tendenser av krampe i lårene. Dagen etter hadde jeg kjempe vond gangsperre i lårmusklene! Tror jeg skal være litt varsom med den dansen fremover[:D]

Back
Topp