Krampe i leggene

-Lilletrille-

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Noen andre som våkner på natta med smerter i leggene? Har plutselig sykt vonde kramper :o
Er det magnesium som skal hjelpe?
Andre tips?

Åh, det er så ekkelt! Har heldigvis ikke hatt noe av det etter at jeg ble gravid. Men er vel magnesium som er anbefalt ja.
Og bananer skal visst være bra å spise, fordi de inneholder kalium, og det skal også hjelpe?

Jeg sliter ofte med det på kvelden, så sambo må som regel trå til med litt masasje, så kommer det seg:-)

Japp ta magnesium eg tog hver kveld i mitt svangerskap nr2 hade allt kramper.

Eg hat hatt det med mine første 2. Så begynte på magnesium i uke 13/14.. Det hjelper. Nå får eg bittelitt krampe men det gir seg veldig fort. Men magnesium hjelper veldig. Vokna med grusome smerter med dei to første.. Og mannen måtte hjelpe med og strekke foten ut.

Jeg har begynt å få antydninger til krampe, våkner med murringer i leggene. Må bare pøse på med magnesium og kalsium. Og evt opp å strekke ut som det ikke gir seg.

Ja! Våkna i natt av sinnsyk vond krampe i leggen! Har som regel aldri det ellers. Får begynne å spise bananer jeg da.

Jeg hadde masse kramper i forrige svangerskap, men fant redningen: Bøy foten oppover mot leggen når krampa kom i leggen. Fikk alltid krampe der, og det drepte krampen før den rakk å starte og vekke meg helt!

Våkner av og til med det.. Må bare ligge og strekke ut foten! Så når den er utstrekt, vipper jeg tærne opp og mot meg.. Kjempeekkelt, men da får det fort over :)

Jeg fikk tips om følgende på gravidyoga, når det gjelder å unngå krampe:
Legg deg på ryggen og løft et og et bein, med rett kne, rett oppover mens du "pumper" foten (rett ut, rett opp, rett ut, osv). Hun kalte det rett og slett "pumpa" og skal fungere for å holde sirkulasjonen skikkelig i gang! :p
Kan jo være verdt å prøve!?

Back
Topp