Krampe i leggene!

Lisee

Elsker forumet
I natt opplevde jeg det jeg til nå bare har lest om, nemlig krampe i leggene.
Jeg våknet plutselig av en forferdelig krampe i den ene leggen. Hadde ikke anelse om at det gjorde så jæ**** vondt![&:] Jeg lå og vrei meg av smerte mens jeg prøvde febrilsk å massere vekk krampa. (tenk å hatt dette på video[:D])
Den ga seg til slutt, men jeg har faktisk vondt i den leggen fremdeles. Noen andre som har opplevd dette?

Klem fra Lisee, som syns litt synd på seg selv[;)]

Jeg har hatt det 1 gang.... En morgen da jeg våknet, og skulle strekke meg litt i senga. Det var ikke lurt!!!! Heldigvis hadde ikke sambo gått på jobb, så han fikk hjulpet meg med å strekke ut. Fy F så vondt! Og jeg hadde vondt og var øm i flere dager etterpå... Så nå passer jeg på å ikke strekke meg om morgenen..... [&:] vil ikke ha det der flere ganger!

Klin lik historie hos meg!
Våkna opp med at jeg skreik i smerte. Aldri hatt no slikt før...

Har kjøpt inn strømper som skal støtte opp blodomløpet. De har funka hittils, men kosta flesk.. ca 350,-

man skal gå med de fra morgen til kveld. hjelper mot åreknuter og, noe som både mor og gamla har nok av[&:]

Kjenner antydninger av og til, men da bare slapper jeg av.. Da går det over. Er visst et eller annet kosttilskudd vi kan ta som skal hjelpe mot dette, men husker ikke hva det er....

Har hatt leggkramper lenge jeg.. [&:]
Våkner fire- fem ganger hver natt av det.. det eneste som hjelper da er å stå opp å prøve å gå litt rundt.. Pleier som regel å gi seg etter en liten stund. Men fy f...!!! Det er noe så inni helsike vondt!! he he [:'(] [:@]

Jeg har våknet med krampe i ene leggen to ganger den siste tiden. Har også hatt dette problemet før jeg ble gravid. Jeg har hørt at det kan ha noe med dehydrering å gjøre, kanskje det hjelper å drikke litt ekstra?

leggkramper er noe dritt altså [:@] jeg har hatt det en stund nå.. jeg kan våkne midt på natten og skal bare snu meg så kommer den hersens leggkrampa noen ganger må jeg bare bite i dyna sånn at ikke samboeren skal våkne hehe.. for det gjør jæ**** vondt!

Ta magnesium tabletter,det hjelper[;)] Har det hele tiden jeg da, virker som krampene sitter konstant i den ene leggen min[:@]

Jeg husker at jeg var veldig plaget med kramper i mitt forrige svangerskap, men denne gangen har jeg ikke hatt noe særlig av det.
Kan til tider våkne og prøve å strekke meg og da kjenner jeg en antydning til krampe og da slapper jeg bare godt av og da forsvinner det.
Ellers slik jeg husker det fra før så måtte jeg stå opp og bare stå til det gikk over..
Slitsomt...

ja det kjenner jeg godt til, ikke særlig moro. jeg får det hele tida. [:@] gjør så vondt, også er hele leggen anspent lenge etterpå.

Back
Topp