Krampe i leggen

Marie00

Flørter med forumet
Sensommerbarna 2016
Noen andre som sliter med dette? Er det vanlig? Våkner nesten hver natt med krampe i den ene leggen. Alltid den samme leggen.
 
Jeg får det om jeg strekker beina om morgenen nå. Men det er veldig vanlig når en er gravid, lurer på om ikke var magnesium en skulle ta mot det :)
 
Eg får det nesten hver natt i den ene foten.. den ene gangen var det veldig ille! Sambo måtte sette seg opp å bruke makt for å strekke ut foten min, det var såå vondt! Var sliten i foten i flere dager etterpå!
 
Veldig vanlig. Jeg får i begge. Men hjelper når jeg har tatt tilskudd av magnesium og kalsium noen dager:) sist svangerskap tok jeg bare magnesium men leste et sted at kalsiummangel også kan føre til leggkramper og jeg har uansett ikke mye kalsium i kosten.
 
I tillegg til magnesium og kalsium så kan du prøve å tøye den vonde leggen på dagtid, evt spørre din kjære om leggmassasje. Noen ganger så har jeg hatt vondt i leggen i flere dager etterpå og da er det fint å få løst opp spenningene før en evt ny krampe :)
 
Har opplevd to ganger at en krampe har satt seg så jeg har vært støl et par dager:(
 
Sover gjerne med leggvarmere om jeg er mye plaget av det, men kanskje ikke det som frister mest nå i varmen.
Magnesium funker, men jeg prøver å unngå det nå som det nærmer seg termin. Leste et sted at det jo roer alle musklene, inkl livmoren. Men bedre å ta en tablett eller to innimellom enn å få kramper.
 
Opplever krampe spesielt når jeg strekker meg på morgenen... Men tar magnesium tabletter og det hjelper :)
 
Hadde mye for noen uker siden. Men etter at jeg begynte med støttestrømper er det helt borte ☺️
 
Jeg tar magnesium og det hjelper veldig, de dagene jeg glemmer det så får jeg krampe natta etter. Og så har jeg dilla på H-melk om dagen, så får nok litt kalsium derfra :)
 
magnesium er virkelig å anbefale!
Får fortsatt antydninger til krampe men ikke i nærheten av hva jeg hadde før jeg fikk begynt på magnesium.
 
Jeg også. Særlig hvis jeg strekker meg litt, som dere sier. Det er så sykt vondt!

Der og da kan jeg noen ganger forhindre det hvis jeg forter meg å bøye leggen helt opp til låret, altså trekke sammen beinet, liksom motsatt av å strekke.

Og så strekker jeg ut før jeg legger meg, det hjelper.

Den siste uka har jeg fått antydninger til krampe i låret! På utsiden. Men har ikke fått det ordentlig, bare kjent at den er på vei. Så jeg får vel strekke litt i låret også før jeg legger meg.
 
Hatt kramper i begge leggane nesten heile svangerskapet, spes etter jul. Eg begynte med magnesium etter råd frå Jm. Det har hjulpet. I tillegg til å drikke mykje vatn i løpet av dagen. Krampene har minka og er ikkje so ofte lengre:)
 
JA! Våkner av at jeg plutselig får det, og det er helt forferdelig.. Må alltid vekke samboer og få han til å massere leggen til det har gitt seg.. :(
 
Jeg får det innimellom, og oftere nå som jeg er gravid. Men jeg synes ettervirkningene er mye mildere nå, enn før graviditeten. Da hadde jeg, som flere nevnte, vondt i mange dager etterpå. Nå kan jeg knapt merke det om morran. Så det er jo positivt, selv om det er vondt når det står på.
 
Jeg får det nesten hver natt. Alltid i høyre bein! I tillegg sliter jeg med rastløse ben om kvelden når jeg skal sove...
 
Leggkrampe er kjempevondt.
Bra å ha en partner som kan tøye ut krampen når den kommer.
 
Back
Topp