Krampe i leggen

Marie00

Flørter med forumet
Sensommerbarna 2016
Noen andre som sliter med dette? Er det vanlig? Våkner nesten hver natt med krampe i den ene leggen. Alltid den samme leggen.

Ja, jeg plages også en del krampe i leggen... Har begynt med et par tøye øvelser som jeg føler hjelper litt hvertfall :)

Noen andre som sliter med dette? Er det vanlig? Våkner nesten hver natt med krampe i den ene leggen. Alltid den samme leggen.

Ja hver kveld. Fekk beskjed med fysio om at man skal gå i dusjen og spyle føttene med kalt vann..har ikke prøvd det ennå.. :p eller hjelper det og tøye ut leggene før leggetid og drikke mye vann:)

Spise en banan hver dag kan hjelpe, det hjelper meg :-)

Ja gjett om! Heldigvis får jeg det ikke så ofte. Kanskje 1-2 ganger i uken. Men det er helt grusomt. Det kommer alltid på morgenen hvis jeg strekker meg litt. Men nå tar jeg magnesium fram til uke 36, så det hjelper litt på musklene. Ellers har jeg hørt at å spise mye bananer hjelper!

Ellers har jeg lært opp mannen til hva han skal gjøre. Jeg gir et hardt dunk for å vekke han, skriker krampe, og da masserer han leggen til det er over og vi begge kan sove lykkelig videre, haha :P

Jeg får det nesten hver natt, og det veksler mellom hvilken legg det er. Slitsom men veldig vanlig ja.

Det som hjelper best og raskest når det først slår til er rett og slett å hive seg opp av senga og tråkke noen skritt. Opp å stå altså! Anbefaler å prøve det :-)

Jeg har prøvd både det ene og det andre forebyggende, men under svangerskapet syns jeg ingenting hjelper. Når jeg ikke er gravid, syns jeg magnesium og tøying hjelper mot andre typer hyppige kramper.

Fikk det hveer natt i venstre legg, så ble jeg anbefalt magnesium av JM. Har tatt 20 ml flytende hver dag i en uke nå, og har ikke hatt kramper en eneste natt :joyful: Håper det varer, for kramper er virkelig helt forferdelig..

virker som det er mange som sliter med det samme, ikke bare meg da:wtf:. Vi har 'heldigvis' et ganske lite soverom så jeg bare snur meg litt i senga og presser foten mot veggen, det pleier å hjelpe. Er likevel ganske stiv i leggen når jeg våkner på morningen.

Jeg har det omtrent annahver natt, når jeg får krampene sier jeg til meg selv "skjerp deg, fødselen blir minst hundre ganger verre! Dette er ikke vondt" også ligger jeg i ro til jeg ikke har kramper mer:p

Ikke akkurat kramper, men har helt sykt urolige bein (restless legs) hver gang jeg legger meg ned. Så de siste ukene har jeg bare sovet Max 4 timer om natta, som regel bare et par timer. Er helt utslitt av ikke å få sove. Magnesium og akupunktur er den vanligste behandlingen, men siden det kan virke muskelsvslappende kan jeg ikke få det siden jeg har så forkortet livmorhals :/

Jeg har også det MASSE. Hadde det også forje svangerskap da hjalp det å drikke masse vann i løpe av dagen .( som forebyggende) men når jeg får det nå må jeg bare opp og gå. Vondt som fy.

Hver natt :( Og hver påfølgende dag, er leggene stive og støle som stokker. Hjelper ikke akkurat på gravid-vagginga haha :p

Ikke akkurat kramper, men har helt sykt urolige bein (restless legs) hver gang jeg legger meg ned. Så de siste ukene har jeg bare sovet Max 4 timer om natta, som regel bare et par timer. Er helt utslitt av ikke å få sove. Magnesium og akupunktur er den vanligste behandlingen, men siden det kan virke muskelsvslappende kan jeg ikke få det siden jeg har så forkortet livmorhals :/

Sliter med restless legs selv! Ikke så ille som deg, men det er sånn at når jeg liksom skal slappe av på sofaen om kvelden,så hopper beina av seg selv :p Riktig så avslappende kan man si!

Back
Topp