Krampe i leggen

FruJohnsen

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Oktoberskatter 2014
Marslykke 2016
Junispirene24❤️
Klokka er to om natta og jeg ligger og lurer på om jeg får sove resten av natten uten leggkramper! Det er så vondt, i natt våknet jeg to ganger av det! Må opp og stå for å strekke det vekk, og det tærer på nattesøvnen! Tips? Har lest at magnesium kan hjelpe, prøver å tøye ut men finner ikke rett teknikk! Kan det hjelpe å sove med støttestrømper? Help!!

-Fra appen-

Det der er fryktelig slitsomt, plagsomt, frustrerende.... Men det hjelper med magnesium. Hvis du alltid husker å ta dem. Jordmor sa til meg i går at jeg kunne doble dosen som sto anbefalt på pakka :-) tar desverre litt tid fra du begyner å ta dem til de virker. En uke eller to.

Jeg har lest et sted at hvis du spiser en banan før leggetid så skal det hjelpe. Regner med at det er magnesium i bananen, og aner ikke om det hjelper med en gang :-P
Ellers så hjelper det å masere leggen og bevege seg ol :-) håper ikke dette vedvarer for deg da :-/

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg får det ikke når jeg sover heldigvis, men vet hvor vondt/ubehagelig det er :(

Her er jeg på grensen hver morgen. Før jeg står opp, strekker jeg automatisk beina/fotbladene framover og da kjenner jeg at krampa er på vei. Må da i full fart "flexe" (danseuttrykk) med beina i stedet for, altså samme bevegelse som når vi tøyer ut leggen. Klarer da å stoppe det før krampa tar skikkelig tak :) Litt verre om det skje når du sover da...

Sent from my iPhone using BV Forum

Uff så kjedelig, har heldigvis ikkje problem med da, men sleit veldig i puberteten...

Eit kjerringråd skal væra å knyta ein raud ulltråd rundt ankelen, skal visstnok hjelpa. Ellers e da magneisum så blir sagt, tar da kver dag sjøl, sånn i tilfelle :P

Jeg har magnesium liggende. Får ta det opp med jordmor, skal dit snart.

-Fra appen-

Ta magnesium før sengetid :) gjerne sammen med melk hvis du tåler det, da taes det lettere opp i kroppen.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Fyflate, det hendte meg inatt og.. Tårene rant, skjedde 2-3 ganger.. Klarte ikke trå ned foten, den var HELT stiv :(

Har hatt det et par ganger, bare leer litt på foten så går der over nok til at jeg sovner igjen. Er så trøtt at ikke 10 gale hester kan holde meg våknen nå når jeg først er sovna :p

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Har samme problem,men er aldri ute av senga. Jeg "strekker" på en måte ut i leggen og drar tærne opp mot resten av kroppen,da stopper krampa av seg selv. Verdt et forsøk :)

Oktober 2014 <3

Sliter med det samme, har vært heldig de to siste nettene da... men det det dukker vel opp igjen når jeg minst aner det.

Var veldig plaget med det forrige svangerskap. Er det sånn at alle bare kan ta magnesium eller burde men få påvist mangel først? :) Greit å vite hvis det dukker opp igjen her og.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Sniker fra november. Plagdes veldig i forrige svangerskap, men 1-2 bananer om dagen fikset problemet ;) Er Magnesiumen i den som hjelper da, så du kan jo ta tilskudd på annet vis. Var bare enklest med bananer her :)

Jeg er plaget med leggkramper, men jordmoren min sa det var minimal effekt med magnesium! Men ikke farlig og bruke det visst jeg ville,, mens mannfolkene på jobb kom med ullgarn jeg skulle ha rundt beina:) Hahah, men jeg har troen på uttøying og hard massasje med varmekrem på leggene!

Fyflate, det hendte meg inatt og.. Tårene rant, skjedde 2-3 ganger.. Klarte ikke trå ned foten, den var HELT stiv :(

Ja det er vondt, men eneste som hjelper meg er å tvinge meg selv til å stå på foten. Da slipper det med en gang. Våknet idag av krampe i begge leggene :P God morgen liksom!

-Fra appen-

Sist jeg var gravid fikk jeg tips om kalsium/magnesium-tabletter, i tillegg til å sove med ullsokker på føttene. Ullsokkene hjalp litt, men nå er det så varmt at det blir upraktisk. Har merket at det blir verre de dagene jeg ikke har drukket nok vann. Lurt å være i bevegelse, for å få i gang blodsirkulasjonen.

Back
Topp