Krampe i leggen om natten..

stinemor89

Betatt av forumet
Augustmødrene 2014
Var plaget med det sist gang også.. fy søren så vondt det er! Hva funker?

Var plaget med det sist gang også.. fy søren så vondt det er! Hva funker?

"Magnesium i doseringen 5 mmol om morgenen og 10 mmol om kvelden har vist en klar men begrenset effekt mot leggkramper hos gravide. Det antas at bruk av magnesium er uproblematisk dersom svangerskapet er uten komplikasjoner og man benytter de doser som anbefales for behandling av leggkramper."

link: http://www.relis.no/Publikasjoner/Arkiv/2005/Leggkramper_og_bruk_av_magnesium_hos_gravide

Jeg var ikke plaget sist, men har det nesten hver natt nå.
Er så syyykt vondt. Bruker magnesium, men har ikke hatt noe effekt enda :(

Hele leggen verker.. skulle tror jeg har løpt maraton eller gått fjelltur i natt og glemt å tøye ut..

Æsj har det samme jeg og :( i natt våknet jeg 3-4ganger på grunn av det :(

Sent from my iPhone using BV Forum

Mannen masserer leggene mine skikkelig (hardt) før vi sovner - det hjelper her. Våkner av kramper flere ganger de kveldene vi glemmer det.

Æ jobbe på sykehjem å går masse å t mæ så hjelpe det med støttestrømper :) Glemme æ å bruk dæm,så får æ leggkrampe....

er heldigvis ikke plaget med det nå, men sist gang hjalp det at jeg stakk foten forsiktig ut med en gang krampen tok i...brukte ikke noe annet enn det

tøy/strekk ut leggene om kvelden før du legger deg, det kan hjelpe

Hadde det i forrige svangerskap og begynner å få det denne gangen også . Sist gang brukte jeg rød ulltråd , da hjalp det faktisk :) så får vel finne fram litt tråd ;)

Sliter veldig med krampe eg å. Bruker magnesium 300 mg som eg har kjøpt på apoteket og fått klar signal fra legen å bruke. Men selv om eg tar magnesium om kvelden nå, så våkner eg uansett med krampe i leggen om natten. Ligger med beina høy om kvelden(har fått anbefalt dette, og at det skal hjelpe) Men her hjelper ingenting lengre. Skal spørre legen på fredag om eg kan dobble dosen. Går virkelig utover nattesøvnen og hverdagen.

Jeg har heller ikke funnet ut hva som fungerer. Trodde en stund at tøying eller massasje av leggene hjalp men viser seg nå at det nok var tilfeldig at det var bedre de kveldene da det nå også skjer selv om jeg tøyer eller masserer. Men har iallefall lært meg at når det først skjer så må jeg unngå å bruke muskelen. Dvs motstå innstinktet om å tøye i mot. Mine er iallefall bedre dersom jeg legger meg på ryggen og putter fotebladet i senga. De går ikke over av dette men det er i denne stillingen jeg har minst vondt frem til de går over.

Banan hjelper for meg, må spise en om dagen minst, ellers så må jeg betale for det om natta :p

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Å jeg som trudde det bare var meg. Jeg vpkner også av kramper i leggen, skikkelig vondt. Når jeg tenkter meg om, så gjorde jeg det i sist svangerskap også :(

Får også krampe i knea når jeg sitter på leggene.

Jeg fikk beskjed av legen å spise 1 banan hver dag. Håper det hjelper. Heller banan enn magnesium tabletter.

Magnesium funker her:)

Back
Topp