"Krampe" i eggstokken(??) når jeg snur meg?

• Trådstarter Trådstarter Mamma_Lillemor
  • Opprettet Opprettet
M

Mamma_Lillemor

Guest
Jeg har et meeeerkelig spørsmål.. Jeg vet nesten ikke hvordan jeg skal formulere det en gang.

Når jeg ligger i senga og skal snu meg til den ene siden, og bruker magen - så er det som om jeg får litt minikrampe i venstre eggstokken. Jeg vet ikke egentlig om det er eggstokken heller. Det er på en måte helt nede ved hoftebenet - men lengre inn mot midten. Det stopper ganske fort igjen, og er over innen 30 sekunder sikkert - men det røsker skikkelig til, når det først skjer altså!

Virker på en måte som om det er nedre del av magemusklene som egentlig skal jobbe for å få meg vridd til siden, men så skjer det noe rart. Er kun på venstresiden dette skjer. Har aldri skjedd før jeg ble gravid.

Hva ER det for noe da? Og hvorfor? Noen som har hatt noe liknende?

Jeg lurer litt på det samme, har lignende opplevelser om dagen på høyre side. Har tenkt at det er disse båndene som får seg "et røsk" og stritter i mot...?

Høres ut som ligamentsmerter. Har ikke kjent det så mye enda,ble mer av det utover i svangerskapet sist. Livmora skal strekke seg og vokse, så det er kanskje det du kjenner.

Åja, da håper jeg det er det - så er det en vanlig forklaring. Skvetter litt hver gang det skjer, selvom jeg begynner å bli vant til det nå. :)

Høres ut som voksesmerter ja, ligamentsmerter. Jeg hadde det i hele går!! Har aldri hatt så sterke smerter ved ligamentsmerter før! Måtte ligge i senga hele dagen, ingenting hjalp! Hadde nede i venstre lysk! Au au! Bra det er en naturlig og bra forklaring!

Sånn kan jeg få når jeg snur meg i senga også, vondt!! Prøver å ikke bruke magen når jeg snur meg for å unngå det..

Sånn kan jeg få når jeg snur meg i senga også, vondt!! Prøver å ikke bruke magen når jeg snur meg for å unngå det..

Samme som meg. Røsker skikkelig hvis jeg snur meg litt for kjapt :)

Jøss, så mange som har det helt likt!! Så glad jeg ble for det egentlig! Haha.
Ja, det er hos meg også typisk hvis jeg gjør det brått/kjapt - så bare "AUCH!".

Hehe, ja det er greit å vite hvilke "vondter" som er normalt og ikke trengs å bekymre seg over :).
Det er mye rart som skjer i kroppen nå! :)

Puh! Så glad for å lese om noen som har lignende smerter som meg!
Begynte i ettermiddag da jeg hadde en hostebye, fikk veldig vondt i venstre lyske og i området over. Vondt å gå og sitte, hjelper å ligge! Vondt å snu seg og reise seg igjen!

Håper det er voksesmerter. Føles ikke noe godt:(

AKKURAT SÅNNE R JEG OGSÅ, FØRSTE GANG DET SKJEDDE FIKK JEG FLASHBACKS TIL FORJE GRAVIDITET... SKJER OGSÅ NÅR JEG NYSER..SIKKLIG VONDT MEN ER VIST HELT NORMALT,AKKURAT HVA DET ER VET JEG IKKE, MEN DET SKAL JO STREKKES OG TØYES SÅ MULIG DERFOR.

Back
Topp