Krampe hos baby

Emiliemamma

Gift med forumet
Februar 2014 - Skjult forum
Desemberskatter 2016
Nå merker jeg at jeg blir ganske bekymret og trenger noen råd. Min jente på 3,5 md får noe jeg velger å kalle kramper. Hun strekker den ene (bare sett høyre) armen ut ufrivillig og knyter den andre inntil seg. Ser at hun blir fryktelig redd og så begynner hun å hyl gråte. Jeg har sett dette skje to ganger, en gang lå hun i sengen, andre på stellebordet. Det som kanskje skremmer meg aller mest er at jeg kjenner igjen gråten. Den gråten jeg trudde var mareritt fordi det skjedde etter at hun hadde sovnet. Noen som har opplevd lignende? Er det farlig? Burde jeg kontakte lege? Isåfall legevakten?
Takk for svar

Sent from my iPhone using BV Forum

Ja, du burde absolutt ta kontakt med lege. Hvis du klarer, så bør du også filme når det skjer.
Prøv å se om det er noen sammenheng med når det skjer, det kan være hva dere holder på med før/imens det skjer, når på døgnet osv.

Ja, du burde absolutt ta kontakt med lege. Hvis du klarer, så bør du også filme når det skjer.
Prøv å se om det er noen sammenheng med når det skjer, det kan være hva dere holder på med før/imens det skjer, når på døgnet osv.
Trur det kan bli litt vanskelig for det skjer ikke så ofte. Men skjønte litt alvoret når jeg plutselig så det rett foran meg. Trudde første gangen det var brå våkning. Burde jeg ringe legevakten eller vente til mandag å ringe lege?

Ja ring lege!
Det kan være mange årsaker til spasmer/kramper, og det er absolutt ikke noe jeg ville ventet med.
Det trenger ikke være noe farlig, men bedre å ta den telefonen nå og bli beroliget av de på legevakt evt :)

Ville ringt legevakten hvis du føler det er tryggest. Da får du hjelp eller evt roet deg ned hvis det viser seg å ikke være noe. Du kan jo ringe bare for å høre om det er poeng i å komme:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg hadde ringt legevakten og spurt dem, evt der du fødte og få snakket med barnelege.
Sier ikke dette for å skremme deg, men det kan være alt fra reflekser til epilepsi til mange andre ting.

Håper alt er bra med lille babyen din, og at det ikke er noe alvorlig!

Ring legevakten du :) håper at alt er bra med babyen din og at dette ikke er noe alvorlig

Drømmer om enda ett mirakel ♡ veien dit starter i mai 2014. englemamma og mirakelmamma <3

Takk for svar:) vi ble lagt inn på barneklinikken for observasjon. Ikke veldig hyggelig, men godt å vite at noen passer på :)

Takk for svar:) vi ble lagt inn på barneklinikken for observasjon. Ikke veldig hyggelig, men godt å vite at noen passer på :)

Massevis lykke til...føles alltid ekstra skummelt når man opplever sånt med dissa små... Godt dere blir passa på :)

Så godt dere blir fulgt opp. Lykke til, krysser fingre for at det ikke er noe alvorlig :)

Ikke hyggelig men i det minste mye tryggere enn å være engstelig hjemme:-) håper alt går bra!

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Godt dere er i trygge hender da :)

Drømmer om enda ett mirakel ♡ veien dit starter i mai 2014. englemamma og mirakelmamma <3

Håper det går bra og lykke til :)

Åssen går det?

Det lurer jeg på og :)

Det går fint til nå. De holder hun under oppsyn så hun har ledninger over hele kroppen stakkars:/ de skal ta skanning av hjernen og blodprøver senere. Håper ikke det er noe alvorlig og vi holder motet oppe:)!

Lykke til, da er dere i gode hender :)

Håper alt går bra!

Sent from my iPad using BV Forum

Det går fint til nå. De holder hun under oppsyn så hun har ledninger over hele kroppen stakkars:/ de skal ta skanning av hjernen og blodprøver senere. Håper ikke det er noe alvorlig og vi holder motet oppe:)!

Stakkars :/ håper at det ikke er noe alvorlig :) masse lykke til :)

Back
Topp