Kraftigere menser etter fødselen?

Abcdefg000

♡2014♡2023♡
Junibollene 2023
Tredje mens etter fødselen, helt smertefritt, men blør myyyye mer enn før jeg var gravid. Flere som har opplevd noe lignende? Vil det stabilisere seg? Bør jeg ta jerntilskudd e.l.? Jeg blir helt slått ut og slapp når jeg blør så kraftig.

(Opplevde ikke dette etter første fødsel.)
 
Sist fikk jeg helt enorme blødninger etter fødsel.. sånn, jeg måtte ha medisin. Om du blør gjennom alt som er, sånn at INGEN mensbeskyttelse funker , så kan du be om blødningstillende tabletter . Du kan også be om å få sjekket jernet hos lege. Jeg måtte gå lenge på jerntabletter, og blødningene var grusomme. Jeg hadde bare tre menstruasjoner dog før jeg ble gravid på nytt, så vet ikke om det stabiliserte seg....
 
Har vært gjennom to fødsler og den største endringen kom etter nummer to.

Jeg har fått kraftigere blødninger og mensen varer også 1-2 dager lenger. For meg har det blitt den nye normalen. I utgangspunktet hadde jeg ikke veldig kraftige blødninger så for meg er det ikke ett stort problem, eneste at det er litt kjedelig at den varer lengre.

Nå er det over to år siden sist fødsel så husker ikke helt hvordan de første menstruasjonene var, men mener de var enda kraftigere enn jeg har nå.
 
Back
Topp