Kraftige stikk i magen?

Ana90

Blir kjent med forumet
Hei, jeg er ny her og førstegangsgravid. Er i uke 10 nå, og i helgen så fikk jeg plutselig en veldig skarp og vondt smerte nederst i magen, spesielt når jeg gikk og sto.. den ga seg i det jeg la meg ned, men kom tilbake så fort jeg sto på beina igjen.. etter at jeg lå i ca en times tid så forsvant det bare.. flere som har opplevd liknende? Grunn til bekymring? Jeg er kjent med ligament smerter og vanlige stikninger; men denne var ganske vond..
 
Hei, jeg er ny her og førstegangsgravid. Er i uke 10 nå, og i helgen så fikk jeg plutselig en veldig skarp og vondt smerte nederst i magen, spesielt når jeg gikk og sto.. den ga seg i det jeg la meg ned, men kom tilbake så fort jeg sto på beina igjen.. etter at jeg lå i ca en times tid så forsvant det bare.. flere som har opplevd liknende? Grunn til bekymring? Jeg er kjent med ligament smerter og vanlige stikninger; men denne var ganske vond..

Hei, jeg er i uke 10 og fikk akkurat denne type smerte i magen selv i går. Den var liksom annerledes enn ligamentsmertene.
 
Hei, jeg er i uke 10 og fikk akkurat denne type smerte i magen selv i går. Den var liksom annerledes enn ligamentsmertene.

uff ja, man «føler» jo ingenting i magen enda, så det er litt skummelt når sånne smerter kommer også føler man seg tom i magen igjen.. håper noen har et godt svar på hva det kan være..
 
Jeg vil tro det er en form for ligamentsmerter altså, de kan utarte seg litt annerledes desto lenger man kommer :)
 
Hei, jeg er ny her og førstegangsgravid. Er i uke 10 nå, og i helgen så fikk jeg plutselig en veldig skarp og vondt smerte nederst i magen, spesielt når jeg gikk og sto.. den ga seg i det jeg la meg ned, men kom tilbake så fort jeg sto på beina igjen.. etter at jeg lå i ca en times tid så forsvant det bare.. flere som har opplevd liknende? Grunn til bekymring? Jeg er kjent med ligament smerter og vanlige stikninger; men denne var ganske vond..
Hatt noen sånne, hos meg trur jeg det var luft rett og slett, for luftsmerter kan være vanvittig vonde:inpain::)
 
Er nokk slags strekksmerter, hvertfall det jeg har innimellom. Kommer når eg reiser meg for fort, eller nyser utstrakt
 
Er 12+5 i dag og har også fått sånne stikk helt nede ved livmor. Vært litt bekymret men tenker også at det er strekksmerter..
 
Det ER skremmende!!
Har selv opplevd dette i dag for første gang i dette svangerskapet og ble handlingslammet fra kl 14.30 til 18.00ca. Kjennes ut som stikk opp både framme og bak og smerten forran på magen tiltar ved bevegelse.
Helt grusomt og man blir selvsagt bekymret.

Men, jeg har opplevd dette i alle svangerskap(6).
Jordmor fortalte meg med 3mann at det er tarmene. Økt blod gir treg mage.
Atpåtil begynner livmora og tar plass slik at strekken/ligamentsmertene kjennes sterkere ut.

Nyser mye for tiden. DET er vondt, men kortvarig ift dette greiene:wtf:
 
Eg får slik når eg strekker meg når eg ligger på rygg. Kjempe ekkelt.idag fikk eg d når eg gikk på jobben etter eg hadde tisset. D var ekkelt d
 
Det ER skremmende!!
Har selv opplevd dette i dag for første gang i dette svangerskapet og ble handlingslammet fra kl 14.30 til 18.00ca. Kjennes ut som stikk opp både framme og bak og smerten forran på magen tiltar ved bevegelse.
Helt grusomt og man blir selvsagt bekymret.

Men, jeg har opplevd dette i alle svangerskap(6).
Jordmor fortalte meg med 3mann at det er tarmene. Økt blod gir treg mage.
Atpåtil begynner livmora og tar plass slik at strekken/ligamentsmertene kjennes sterkere ut.

Nyser mye for tiden. DET er vondt, men kortvarig ift dette greiene:wtf:
  • Åh det er ikke godt! ja det var faktisk stikk fremme og press bak der nede også i det jeg la meg ned:facepalm: men godt å høre at fler har opplevd det samme, og at det er normalt og går bra!:happy: Psyken får jo også kjørt seg litt sammen med de fysiske forandringene..
 
  • Åh det er ikke godt! ja det var faktisk stikk fremme og press bak der nede også i det jeg la meg ned:facepalm: men godt å høre at fler har opplevd det samme, og at det er normalt og går bra!:happy: Psyken får jo også kjørt seg litt sammen med de fysiske forandringene..
Absolutt. Vi blir jo kjemperedde. Smerten er vanskelig å forklare og vi alle opplever den ulikt. Den finnes manhe ulike forklaringer på hvorfor det oppstår rundt om. Man skulle blitt opplyst om slikt i starten av sv.skapet:wtf:

Håper du og alle dere andre har hatt det bedre etterpå:Heartred
 
Back
Topp