Kraftige smerter øverst i magen..

Anin

Elsker forumet
Himmelbarn
Hei jenter! Er det flere enn meg som sliter med kraftige smerter øverst i magen?? Jeg har fått dette opptil flere ganger i to uker nå. Legen mener det er luftsmerter, men jeg begynner å lure litt. Har ofte så vondt at jeg kaster opp og ryggen blir kjempe vond! Noen som kan tenke seg hva dette kan være, eller plages med noe lignende?
 
Kan høres ut som sånn jeg har hatt noen få ganger. Men smertene mine varer ikke lenge så går de vekk igjen. Men jeg våkner nesten hver morgen med smerter i magen, men det tror jeg at kommer av at jeg holder meg for lenge før jeg går på toalettet.
 
Jeg har opplevd det samme flere ganger, bruker bare å gå meg en tur gjerne i litt opp over bakke, så gir smertene seg, for det er faktisk bare luft som sitter høyt oppe ( i mitt tilfelle vertfall ) :) 
 
Syns det høres ut som kynner jeg. Jeg har det samme men ikke noe kastopp =)
 
jeg har oxo vondt helt oppi magen, nesten oppe ved ribbe bena.. men legen sa att det var helt vanlig, for det var mye inni magen som ikke fikk så god plass lenger å att ting blir litt klemt opp over vist du skjønner ::).. kunne oxo være tegn på svangerskaps forgiftning, så greit å bare få sjekket det :)
 
Jeg har krampeaktige smerter der innimellom som kommer når halsbrannen blir for ille....kaster opp også av den forferdelige halsbrannen. Virker som om det er en blanding av det og luft her i hvert fall.
 
har det samme, luftsmerter. Føles ut som om man må fise og men så kommer det ingenting, får vondt nederst i kors ryggen..trått altså..
 
Kan være gallesteinsanfall. Hadde det i mitt forrige svangerskap, er noe gravide kan få/bli plaget med. Er fryktelig smertefullt, smerten sitter høyt opp mot ribbeinsbuen og kan stråle bak mellom skulderblad. Kan kaste opp også pga smertene, og da blir det gjerne bedre etterpå. Greit å ta det opp med legen, er slitsom å gå med så mye smerter.
 
Jeg håper det ikke er noe farlig.. Jeg må jo bare stole på legen min, som sier det er luftsmerter.. Takk for alle svar:-) Jeg er hvertfall 100 prosent sikker på at det ikke er halsbrann, for jeg tror nok ikke man får krampesmerter og så vondt av det... Hva skjer videre hvis det er gallestein?
 
Hvis det skulle være gallestein er det beste å holde seg unna feit mat, da unngår man å ha vondt siden det er den type mat som utløser smertene. Håper det ikke er det som plager deg siden det er veldig smertefullt, men er du usikker så ta det gjerne opp med lege:) 
 
Back
Topp