Mamma med ny spire
Andre møte med forumet
Om en måneds tid skal jeg føde lille mirakel nummer to. Min første fødsel for 2,5 år siden var en fødsel som gikk greit frem til et visst punkt. Jeg kom til 7 cm åpning(med lystgass som smertestillende), der stoppet det bom opp og jeg hadde ingen fremgang på to timer. Stod fast på 7 cm. På denne tiden begynte jeg å kaste opp ved omtrent hver eneste rie. Holdt på med det over alt for lang tid. Jeg ble helt tappet for krefter og visste ikke at det var mulig å overleve med så enormt sterke smerter. Mistet helt kontrollen da følte jeg. Jordmor sa at nå MÅ jeg ha epidural for å slappe litt av og det var som å komme til himmelen. Fødselen gikk da fint fremover.
Er det vanlig å kaste så veldig opp av smertene? Dette var det som tok myye av kreftene mine og som sikkert gjorde at jeg "mistet kontrollen". En har jo ikke kontroll i det hele tatt under en fødsel, men du/dere vet sikkert hva jeg mener.
Burde jeg ta epidural ved neste fødsel for å slippe å begynne å kaste slik opp ved neste fødsel? Jeg har ikke spesielt lyst til å føle meg så mørbanket og utslitt første barseltiden som jeg gjorde sist.
Er det vanlig å kaste så veldig opp av smertene? Dette var det som tok myye av kreftene mine og som sikkert gjorde at jeg "mistet kontrollen". En har jo ikke kontroll i det hele tatt under en fødsel, men du/dere vet sikkert hva jeg mener.
Burde jeg ta epidural ved neste fødsel for å slippe å begynne å kaste slik opp ved neste fødsel? Jeg har ikke spesielt lyst til å føle meg så mørbanket og utslitt første barseltiden som jeg gjorde sist.