Kraftig forkjølet - trenger å bli frisk FORT

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Har våknet flere ganger i natt av at jeg hostet.

Når jeg våknet i morges hadde jeg vondt i alle ledd, helt tett i hodet og nesen.
Brystet piper og gjør skikkelig vondt.
Er så slapp at det å reise seg er et stort ork.
Vondt i ørene
Dog ikke feber.

Jeg MÅ dra til Trondheim på mandag ettermiddag, og trenger å bli frisk FORT
Noen gode råd?

Har våknet flere ganger i natt av at jeg hostet.

Når jeg våknet i morges hadde jeg vondt i alle ledd, helt tett i hodet og nesen.
Brystet piper og gjør skikkelig vondt.
Er så slapp at det å reise seg er et stort ork.
Vondt i ørene
Dog ikke feber.

Jeg MÅ dra til Trondheim på mandag ettermiddag, og trenger å bli frisk FORT
Noen gode råd?

Hørt et kjerringråd om råe bringebær.
Eller forsøk te (earl grey), med honning og noen dråper tabasco.
Fikk prøve den teen av en som kom fra et annet land og sverget til dette. Var da begynt å bli ordentlig forkjøla. Drakk teen og følte meg bedre etter 1time, og forkjølelsen gikk over på rekordfart.

Hørt et kjerringråd om råe bringebær.
Eller forsøk te (earl grey), med honning og noen dråper tabasco.
Fikk prøve den teen av en som kom fra et annet land og sverget til dette. Var da begynt å bli ordentlig forkjøla. Drakk teen og følte meg bedre etter 1time, og forkjølelsen gikk over på rekordfart.
Tusen takk, det skal jeg prøve :)

Tror generelt væske og mye hvile, samt at man er varm på føtter osv, er av det viktigste. For sår hals sverger jeg til rå honning, bare tar en skje rett fra boksen, smelter litt i munnen, og svelger uten å drikke eller spise noe annet på en stund. Følee det får virke litt da. Honning har jo antibakterielle egenskaper, men det sunne med honningen forsvinner om man har den i varme drikker osv, enzymene eller hva det er blir ødelagt, så da er det bare sukker og smak.

Ønsker deg bare god bedring og håper rådene du har fått hjelper [emoji5]

Jeg pleier peise på med "overdose" av cvitamin, sove med skjerf, og spise honning.. Og sove lenge om jeg kan..
Tenker at, så lenge det ikke skader, så prøver jeg bare.

Uansett. Håper du finner ut noe og blir frisk! God bedring!

Kok opp vann med en pakke med ingefær og la det trekke noen minutter, skvis i en halv sitron og litt honning. Sterke saker som min mor sverger til

Hvile og væske er vel det jeg vet om som faktisk funker. Det ,samt holde seg varm på føttene :)

Lykke til, håper formen er bedre!

Back
Topp