kraftig blødning

• Trådstarter Trådstarter
  • Opprettet Opprettet

Guest
jeg er nå i uke 14, men rundt uke 8 hadde jeg en veldig kraftig blødning, på 5 min va hele badegulvet dekket av blod. Legene ga beskjed om at det var en abort. Likevel viste UL et friskt barn, og UL i uke 13 viste et livlig barn. Verken jordmor, lege eller gynekolog kan si hva blødningen kom fra, og det er greit. Men jeg tenker på hva som gikk galt, og sliter litt med å glede meg så mye selv om jeg er over 12ukers terskelen og vet at barnet lever i velgående.
burde jeg være bekymret for barnets helse, og kan jeg få flere blødninger som er skadelige? Jeg synes også magen er veldig øm, vet dette kan være pga strekkinger i livmor og at jeg har begynt å få mage, men det er ubehagelig å strekke seg og når jeg ligger på siden, under trening kan jeg ikke presse meg i det hele tatt og om jeg skal være rask med noe får jeg stort ubehag og vil bare ligge etterpå. Har dette noe med blødningen å gjøre eller er det normalt?
Jeg har spurt to jordmødre, og har fått to forskjellige svar. Den ene sa at dette var helt normalt og at jeg skulle bare fortsette så normalt som mulig, den andre svarte at jeg burde roe helt ned og evt sykemelde meg om det ikke gikk over, pga blødningen. Hva mener dere?

Back
Topp