Kraftig blødning i uke 12

Trecya

Andre møte med forumet
Jeg hadde en kraftig blødning i uke 12. Plutselig rant det frisk blod ubetinget fra vagina. Hele buksen min var full av blod, og det kom ut en relativ stor blodklump fra vagina etter noen timer. Jeg ble sendt på akuttime hos legevakten og videre til sykehuset for vaginal undersøkelse og ultralyd. Der så de et levende foster som var i stor bevegelse og livmormunnen var lukket. Ingenting som tydet på noe galt med foster eller begynende abort. Legen fant derimot ikke ut hva som skyldtes denne store blødningen. Nå dagen etter, blør jeg fortsatt litt- som jeg har gjort mot slutten av en menstrusjon. Prøver å ikke tenke at noe er gale med fosteret, det er forsåvidt ikke det heller, men blir jo redd. Noen som har opplevd det samme?
Har forresten hatt 2 blødninger tidligere i svangerskapet også, men ikke på høyde med dene siste... Har gått bra hver gang.

Jeg har aldri hatt blødninger selv, men hørt om flere som har hatt ganske kraftige blødninger uten at det har vært noe galt med fosteret.

Ja, mange som oppplever blødninger, men hadde lissom aldri trodd at det gikk an å ha såå stor blødniing og alt gikk faktisk bra! Svigerinnen min er lege selv, og sier at hun har hatt rimelig få pasienter som har hatt en sånn blødning der det gikk bra tilslutt!
Jeg er derimot heldig som ikke har hatt andre symptomer som kvalme, uvelhet etc. Har vert i veldig god form! Alle graviditeter er ulike tydeligvis :)

jeg hadde en stor blødning i uke 9 med lillen, og flere blødninger etter det. Her var det morkaken som lå for langt ned og når livmoren vaks så flyttet den på seg og derfor blødde jeg, ikke noe farlig til meg, selv om det var skremmende og ekkelt når det stod på!

ORIGINAL: Trecya

Jeg hadde en kraftig blødning i uke 12. Plutselig rant det frisk blod ubetinget fra vagina. Hele buksen min var full av blod, og det kom ut en relativ stor blodklump fra vagina etter noen timer. Jeg ble sendt på akuttime hos legevakten og videre til sykehuset for vaginal undersøkelse og ultralyd. Der så de et levende foster som var i stor bevegelse og livmormunnen var lukket. Ingenting som tydet på noe galt med foster eller begynende abort. Legen fant derimot ikke ut hva som skyldtes denne store blødningen. Nå dagen etter, blør jeg fortsatt litt- som jeg har gjort mot slutten av en menstrusjon. Prøver å ikke tenke at noe er gale med fosteret, det er forsåvidt ikke det heller, men blir jo redd. Noen som har opplevd det samme?
Har forresten hatt 2 blødninger tidligere i svangerskapet også, men ikke på høyde med dene siste... Har gått bra hver gang.

Jeg hadde samme i uke 11. Der også så de et levende foster. Blødningen fortsatte i noen dager før den var over og hadde ny time til UL etter 14 dager. Da var alt fint. Men jeg hadde veldig lett for  å få blødninger ut over i resten av svangerskapet. Hver gang jeg løftet noe blant annet. Tok det veldig med ro resten. Og det gikk for meg helt fint. Har nå en frisk fin gutt som er to år.[;)]

ORIGINAL: mb

Jeg hadde samme i uke 11. Der også så de et levende foster. Blødningen fortsatte i noen dager før den var over og hadde ny time til UL etter 14 dager. Da var alt fint. Men jeg hadde veldig lett for  å få blødninger ut over i resten av svangerskapet. Hver gang jeg løftet noe blant annet. Tok det veldig med ro resten. Og det gikk for meg helt fint. Har nå en frisk fin gutt som er to år.[;)]

For min del trodde legen det var SA, men det var det heldigvis ikke.

Kan signere historien din jeg...

Jeg har vert på 2 ul undersøkelser før denne siste, og det har bare blitt observert ett foster alle gangene, så tror ikke det er tvilling i mitt tilfelle. Forstår her at det er mange som opplever blødninger, også store blødninger, men at det likevel går bra :) Utrolig fælt når det står på såklart, man blir jo veldig engstelig. Legen fant ikke ut hvorfor jeg blødde som jeg gjorde, men trodde at det hadde en sammenheng med blodfylte blodkar og slimhinner inni der som har sprukket. Livmoren er jo veldig blodfylt når man er gravid. Ingenting ble observert på ul som kunne tyde på noe med morkaken heller... Men noen spørsmål forblir ubesvarte! Uansett ingenting vi kan gjøre for å hindre en evt abort om den skulle finne sted. Da er det naturen sin måte å ordne opp på. Tror og håper det vil gå bra i mitt tilfelle. Så en liten krabat som ikke ville ligge i ro der inne :) Masse bevegelse... Blør enda litt og er sykemeldt så lenge jeg gjør det... Det er viktig at vi slapper godt av folkens!!

ORIGINAL: molo

Uff..jeg vet ikke noe om dette, men vil bare sende deg en klem jeg[:)]

Jeg begynte å fossblø i uke 11.. Husker det så godt, for det var så bittert RETT før 12 uke liksom..
Men her og viste ul levende foster.. Jeg var innlagt 2 ganger med STOR blødning.. Andre gangen kom det også en slimklump, og da var jeg SIKKER på at det gikk galt, men i dag har vi en frisk og rask 1 1/2 åring.. [:)] Håper dere får god oppfølging.. Det fikk vi.. Fikk sjekke om det var liv på ul og fikk ofte komme på kontroll.. [:)]

Jeg blødde relativt kraftig da jeg var 11 uker, men det ga seg etter en dag, litt små blødninger 2-3 dager etterpå, men men.. Da det blødde kjente jeg det rant.. Hadde blødd i uke 5/6 også så var skeptisk til om dette gikk bra.. Dro til legen og livmoren var lukket, fosteret sprelte og koset seg. Han kunne ikke si hvor det kom fra, bare at av og til skjer det bare.. Men til oppmuntring så er jeg nå 21 uker og har ikke blødd etter uke 11..

Har ei venninne som hadde stor blødning med smerter i uke 5...hun har blødd et par ganger etter dette også, men Ul senest i dag viser et levende foster [:D] hun har hatt ei lomme med blod forran livmormunnåpningen-er denne som har lekket blod. Hun er nå 14 uker på vei

Godt å øre at det er andre her inne som har opplevd mye av det samme og det har faktisk gått bra :-) Men vi blir jo veldig bekymret når det skjer!!! Tenker såklart det værste der og da! No er det to dager siden jeg hadde denne kraftige blødningen, og jeg småblør/spotter enda litt. Fått beskjed av legen å bare finne roen hjemme inntil det gir seg...

Har dere hatt sex før en blødning???

Jeg fikk min første blødning i uke 9 me Ole Martin hadde 7 stk til uke 19
Den ene blødningen fossa det ut var masse blod i senga, gulvet tok morgenkåpa mellom beina fra 2 ned til 1 når mannen min la den i badekare var vanne knallrødt.
Tok på et stort nattbind og når vi kom på sykehuset rant det nedover beina for binde var så fult.

De første blødningene kom av sex så at man kan ha sex i svangerskap uten det gjør noe er ikke altid sant. Legen sa at vi kunne fint ha det videre men etter flere blødninger stoppa vi.

Etter så magen blødninger så gikk vanne mitt i uke 22 pga det hadde etsa hull på vannsekken [&o]
Og uke 28 ble han født.

Håper det stopper og at det ikke skjer mer.

Lykke til me resten av svangerskape ditt.

Nei, vi har faktisk ikke hatt særlig med sex etter jeg ble gravid pga dårlig form og litt blødninger. Så var ikke sex som forårsaket denne blødningen. Vi var på besøk, jeg skulle på do og det var akkurat som en propp om åpnet seg!! Rant og rant...

Du fikk tidlig baby du da. Er det ikke komplikasjoner som følger med når vannet går så tidlig og du føder først flere uker etterpå?

Nei, vi har faktisk ikke hatt særlig med sex etter jeg ble gravid pga dårlig form og litt blødninger. Så var ikke sex som forårsaket denne blødningen. Vi var på besøk, jeg skulle på do og det var akkurat som en propp om åpnet seg!! Rant og rant...

Du fikk tidlig baby du da. Er det ikke komplikasjoner som følger med når vannet går så tidlig og du føder først flere uker etterpå?

Jo er det, legen sa at mer eller mindre mensten kan regnes som han er født i uke 22 når det gjelder utviklingen av organer. vekta var stor men han fikk enormt mye når han ble født.
Har litt me at legen nekta å ta han ut når jeg kom inn siste gang me rier igjen (de legene som kjente meg var ikke på vakt den helgen) og natta begynte infeksjonen som han igjen fikk så hadde de tatt han me en gang så avtalen var så hadde det godt bedre [&o]

Men nå er det litt over 7 år siden så vi må bare tenke framover å gjør det beste av det. [;)][;)]

Masse lykke til videre i svangerskape ditt går nok kjempe bra [:D]

Dere som har hatt kraftige blødninger her, har dere også ha småblødninger i dagene etter dette skjedde?

Back
Topp