Kraft til baby

Helenemor

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
Jeg har kastet meg på krafttrenden og gir til lille på 8 mnd. Men hvor mye kan jeg egentlig gi? Sånn omtrent på daglig basis. Han er ganske gjennomsnittlig i vekt,men har ikke vondt av litt ekstra næring
 
Hei Helenemor!

Det eneste de under ett år skal ha som drikke er morsmelk og morsmelkerstatning. Dette for å sikre at barnet får alle nødvendige vitaminer og mineraler. Disse inneholder mer kalorier/energi enn kraft (som har lite kalorier), så det vil også være bedre dersom barnet ikke legger så mye på seg.
 
Jeg blir visst fullstendig misforstått her. Det eneste jeg bruker kraft til,er som base i middagsmaten til lille. Så det å anta at han får det som drikke eller som "tillegg" til morsmelk,blir i overkant hysterisk. Det er ikke snakk om noe kraft og rå eggeplomme på flaske her,som jeg tror er det dere frykter
 
Det var ikke meningen å komme med noen pekefinger her altså, det var bare ganske tilfeldig at jeg hørte om den kraft-diskusjonen samme dag som jeg så innlegget ditt her inne, og ettersom jeg ikke har hørt om noen "kraft-trend" før, så tenkte jeg kanskje det kunne være det samme.

I en del oppskrifter jeg har funnet står det at man gjerne kan tilsette 1/2-3/4dl kokevann/kraft/morsmelk/morsmelkerstatning i et middagsmåltid, alt etter eget ønske :)
 
Hei igjen!

Takk for spesifiseringen. Det kunne virke som du ga mer i det første spørsmålet ditt :)

Når du bruker det i middagslaging, så gir det seg vel litt selv om hvor tykk du ønsker at pureene du gir skal være. Men, i utgangspunktet anbefales det å gi middagsmat som er blandet med morsmelk eller mme det første året. Du kan evt. også bruke litt margarin eller olje, dette vil jo også gi barnet ditt litt ekstra kalorier.

Du kan lese mer om innføring av fast føde her.
 
Back
Topp