Krabbing....

*Løvehjerte*

Flørter med forumet
Siden det var en tråd om når barna begynte å gå...

så lurer jeg på når barna deres begynte å krabbe?

Jeg vet Ulveskog, professor spes.ped., har fått mange sinte helsesøstre på nakken, har uttalt seg om krabbing på TV2. Han viser til nyere studier om at krabbing ikke har noen betydning for lese og skriveutviklingen.
Har dere noen meninger om dette?

Jeg vet Ulveskog, professor spes.ped., har fått mange sinte helsesøstre på nakken, har uttalt seg om krabbing på TV2. Han viser til nyere studier om at krabbing ikke har noen betydning for lese og skriveutviklingen.

Hva mener han da? at de som ikke krabber lærer senere eller?? har ikke sett det jeg!

Eilin var vel litt over ett år før hun begynte å krabbe. Men det er ikke no særlig hun har krabbet egentlig, hun foretrekker å ake seg frem på rompa!! [:D] Jeg har ikke hørt om professoren du referer til, men jeg vil si at jeg er enig med han. Jeg er selv utdannet førskolelærer, og det at barna ikke krabber betyr ikke lenger at det har betydning for lese og skriveutviklingen, det var noe de trodde før. Minuset med barn som ikke krabber er at de får ikke styrket rygg og nakkemusklene sine så bra, noe de kan merke da de begynner på skolen og må sitte lenge i ro. (dette fortalte helsesøsteren)

ORIGINAL: Chill24

Hva mener han da? at de som ikke krabber lærer senere eller?? har ikke sett det jeg!

Mange har ment at krabbing er avgjørende for god lese og skriveutvikling. Ulveskog mener at studier viser
at dette ikke har noen sammenheng. Barn som ikke krabber før de går, blir vel så gode til å lese og skrive!

Åja sann ja...datteren min var så tjukk når hun var liten at hun klarte ikke å krabbe! [:)] gikk rett fra å sitte til å gå... og hun har lært å lese og skrive korte ord allerede.. Så det stemmer  i dette tilfelle i alle fall!

Jeg krabbet aldri, jeg satt og ålte meg fram over til jeg var 15 mnd, da begynte jeg og gå helt selv.

Begynte sent og gå langs bord kanten også.