Krabbespørsmål!

Cathygirl

Forumet er livet
Har lest at gravide ikke skal spise d brune i krabber. Altså bare spise klørene.
D eg lurer på e egentlig hvorfor!? Hva kan skje?
Jeg har vokst opp med krabber hver sommer! Elsker d og en sommer e ikke den samme uten!
Sist jeg var gravid så spiste jeg kun klørene, men nå lurer jeg på om jeg kan spise d brune også eller om jeg faktisk må la være! Har sinnsykt lyst på krabbe!!! [:D]

Vet at d har noe med bakterier, men kan d ikke hende at jeg har d i meg eller fungerer d på en annen måte?![8|]

Noen som vet noe mer om dette? som kan forklare meg på norsk og ikke legespråk![;)][8D]

det brune inneholder stoffer som ikke er helt bra for barnet i magen,
blandt annet inneholder det avfallsstoffer.
så spis krabbeklør og kos deg.

¨
jeg selv er oppvokst med krabbe, og reker hver sommer...

ORIGINAL: turteldue

¨

Ja, e vel d lureste... kan eg spise rognen da? hmm... Så sykt man får lyst på noe når man ikke kan spise d...[:o][8D]
Reker kan vi spise?![8|]
Så utrolig fort man glemmer selv om man har vært igjennom d en gang før!

ORIGINAL: Cathygirl

¨

Ja, e vel d lureste... kan eg spise rognen da? hmm... Så sykt man får lyst på noe når man ikke kan spise d...[:o][8D]
Reker kan vi spise?![8|]

reker er det ikke noen restriksjoner mot sist jeg sjekket. skal finne ut om rognen er ok eller ikke... ;)

ORIGINAL: Cathygirl

¨

Reker kan vi spise?![8|]

reker er det ikke noen restriksjoner mot sist jeg sjekket. skal finne ut om rognen er ok eller ikke... ;)

Ja, var d eg mente om rekene[:)]
Takk takk snupp![:D]

det eneste som står er:
Dette bør du unngå:
Brunmat i krabbe og hummer, fordøyelseskjertelen i kamskjell og nyren i o-skjell (fremmedstoffer).

http://matportalen.no/artikler/2010/5/1272962411.99

Ikkje for å kuppe tråden din, Cathygirl, men eg må bare forsikre meg om noe [;)] Vi kan spise røkelaks, sant?? Så lenge den er så fersk som mulig.
Og jeg er enig med deg, Cathygirl, savner krabbe med det brune [;)]

Jeg hadde aldri turt å spise røke laks... en vet aldri hvor lenge de har hatt den i butikken!

Er litt skeptisk eg og, men siden den ikkje går ut før 06.07, og har vært vakumpakka hele tiden, så trodde eg den var ganske fersk.

Jeg hadde spist røkelaksen;). Men nå stapper jeg i meg salami også^_^

Å krabbe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![:)] Jeg hadde så lyst på krabbe og reker i dag, men mannen min fikk ikke tak i[:o] Jeg tør ikke å spise innmaten til krabben, men krabbeklørne er gode de også så det er godt nok for meg foreløpig[:)][:)] Å nam nam[:)][:)][:)]

Back
Topp