Krabbemaskin?

~Caritatem~

Elsker forumet
MayDay2021
er det noen her som har hatt det på sine små? hehe! syns det hører ganske fiffig ut!Razz men det har i værtfall blitt søkt på til småen her i huset.. han er 13 mnd og krabber ikke enda.. drar seg fram med henna men ikke kommet lenger enda:) 

så lurer litt på hvordan denne fungerer i praksis:)

edit: må tydeligvis legge til at han er prematur og må komme gjennom krabbestadie for å lære å gå da han har musklel spasmer.. 

Er da ikke alle barn som krabber..jenta mi gjorde det ikke.. så hadde nok droppa krabbemaskin..

jenta her har ikke brukt det
ho krabbet ikke ordentelig før ho var rundt 14mnd og gikk ikke før ho var rundt 19mnd

Lillesnille skrev:
Er da ikke alle barn som krabber..jenta mi gjorde det ikke.. så hadde nok droppa krabbemaskin..

nå er det andre årsaker til at han trenger den også da.. han er prematur og har spastiske muskler fra midjen og ned, dvs at han greier ikke bruke føttene uten at de spenner seg.. så om han ikke lærer å beherske krabbeteknikken greier han heller aldri å gå..
derfor kan jeg ikke bare droppe den..

~Tinka~ skrev:

Lillesnille skrev:

nå er det andre årsaker til at han trenger den også da.. han er prematur og har spastiske muskler fra midjen og ned, dvs at han greier ikke bruke føttene uten at de spenner seg.. så om han ikke lærer å beherske krabbeteknikken greier han heller aldri å gå..

Du får ikke de svarene du er ute etter når du ikke skriver dette i Hovedinnlegget... 

da svarer vi utfra at du har et normalt utviklet barn.

Lillesnille skrev:

~Tinka~ skrev:

Lillesnille skrev:

Du får ikke de svarene du er ute etter når du ikke skriver dette i Hovedinnlegget... 

da svarer vi utfra at du har et normalt utviklet barn.

kan jeg spørre hvorfor jeg ikke skulle få svar på om andre har brukt krabbe maskin bare for at jeg ikke beskriver at han har årsaker til at det er søkt om.. er vell ingen ergoterapaut som søker om hjelpemiddler om det ikke er behov for det?

og hva har det med saken å gjøre om jeg har et normalt barn eller ikke? jeg spurte tross alt om andre har brukt det..

Hei.

Tror ikke så mange har testet krebbemaskin annet enn kanskje da andre med premature barn som har fått melding om at barnet av en eller annen grunn må komme igjennom krabbestadiet.

Er det en maskin dere får lånt av hjelpemiddelsentralen eller noe?

Kan ellers tipse deg om at litt tykke matter med gummibelegg (sånn som tjukkasmadrasser i gymmen bare litt mindre tykk) er fine øvingsmadrasser for småtasser som ikke vil løfte rumpa å krabbe.

Var slik vår sønn til slutt skjønte poenget. Han kom seg mye lettere rundt når han ålte. Var over året og viste ingen tegn til å ville reise seg i det hele tatt. Det tok han en dag hjemme hos et vennepar å skjønne poenget med å løfte rompa når han ble plassert på den matta. Da fikk han nemlig ikke like lett til å åle.

Har ikke prøvd, og har heller ikke bruk for det, men vi har en rumpereser...

Men vi er til fysioterapaut som nå skal følge med litt fremover etter HS sitt ønske..
De sitter inne med mye kunnskap og mange fine teknikker!! 
Så det kan jeg anbefale

ser ikke helt poenget jeg da. altså barnet trenger å trene musklene sine og det gjøres best uten hjelpemidler. den krabbemaskinen hjelper såppas til at musklene ikke trengs å brukes noe særlig hverken i armer eller ben eller ikke minst i rygg/mage. Barn skal ikke sitte før de setter seg opp eller stå før de reiser seg. og de krabber når kroppen er sterk nok til det. så der er jeg uenig med den som har bestilt dette. hadde heller lekt med barnet på gulvet for å trene opp muskler og latt utviklingen kommet i naturlig rekkefølge.

Jeg har ingen erfaringer med "krabbemaskin". Datteren min er forsinket motorisk og brukte laaaaang tid på å lære seg å krabbe. Hun lærte å ake seg på rumpa og måtte igjennom alle milepærlene. Med god veiledning av fysioterapeut og manuellterapeut kom hun seg igjennom til slutt!! Gikk da hun var 2,5 år

Hvordan fungerer den maskinen? Prøvde å google, men fant ingenting. Ble veldig nysgjerrig :-) Aldri hørt om krabbemaskin. Får dere den fra hjelpemiddelsentralen?

Back
Topp