Krabbe?

eplemos

Forumet er livet
Noen som vet om de små kan smake krabbe?
Gravide kan jo ikkje spise det brune i krabben, men det hvite.
Noen som vet om det hvite går greit til de små?

ORIGINAL: eplemos

Noen som vet om de små kan smake krabbe?
Gravide kan jo ikkje spise det brune i krabben, men det hvite.
Noen som vet om det hvite går greit til de små?

Mener at man bør vente med alt av skalldyr og sjømat unntatt fisk til de er over året jeg, men er ingen ekspert...

Tror jeg hadde ventet med skalldyr.

Eg fant eg fant [:D]
Er visst lurt å følge denne til barnet er 10 mnd visstnok:

Ammende kan spise alle typer fisk og skalldyr, bortsett fra:

• Blåkveite over 3 kilo.
  • Ferskvannsfisk av typen: all gjedde, abbor over 25 cm, ørret over én kilo, røye over én kilo.
  • Fiskelever og produkter med fiskelever, som for eksempel Svolværpostei og Lofotpostei.
  • Brunmat i krabbe og hummer (hvitt kjøtt i klør og skallhus kan trygt spises).
  • Skjell: Fordøyelseskjertelen i kamskjell og nyren i o-skjell. NB se også blåskjellvarslet.
  • Eksotisk fisk: hai, sverdfisk, skater, fersk tunfisk (tunfisk på boks er derimot trygt).

ORIGINAL: eplemos

Eg fant eg fant [:D]
Er visst lurt å følge denne til barnet er 10 mnd visstnok:

Ammende kan spise alle typer fisk og skalldyr, bortsett fra:
  • Blåkveite over 3 kilo.
  • Ferskvannsfisk av typen: all gjedde, abbor over 25 cm, ørret over én kilo, røye over én kilo.
  • Fiskelever og produkter med fiskelever, som for eksempel Svolværpostei og Lofotpostei.
  • Brunmat i krabbe og hummer (hvitt kjøtt i klør og skallhus kan trygt spises).
  • Skjell: Fordøyelseskjertelen i kamskjell og nyren i o-skjell. NB se også blåskjellvarslet.
  • Eksotisk fisk: hai, sverdfisk, skater, fersk tunfisk (tunfisk på boks er derimot trygt).

Er ikkje det nøyaktig det samme som står om det gravide ikkje bør spise?? [8|]

ORIGINAL: kasandre

Er ikkje det nøyaktig det samme som står om det gravide ikkje bør spise?? [8|]

Jo veldig lik iallefall

Back
Topp