Krabbe/reker ved graviditet??

Bkno4432572

Andre møte med forumet
Hjelp! Har så lyst på krabbe klør og reker. Hvordan er det med det når en er gravid? Har lest litt på nett og har funnet ut at hvitt krabbe kjøtt ikke er noe farlig(?) Og hvordan er det med reker???

Reker og krabbeklør/hvitt kjøtt er ikke noe problem. Men vi bør holde oss unna resten av krabba;) kos deg du

Så bra :) Ukokte reker er jo blåaktige, ingen som spiser dem. Men når de er kokt er de rosa og trygg. Jeg har i allefall spist det flere ganger :p

Er vel ingen som har rå reker i sushien her til lands? Ihvertfall ikke de sushi stedene jeg har vært. Har gså hørt at man skal unngå innmaten i krabben, det fikk jeg ikke med meg før laaangt ut i svangerskapet. Men hadde heldigvis ikke spist det så mange ganger. Men elsker det og har gitt beskjed til mannen at det er første måltid etter fødsel, hehehe

Er vel ingen som har rå reker i sushien her til lands? Ihvertfall ikke de sushi stedene jeg har vært. Har gså hørt at man skal unngå innmaten i krabben, det fikk jeg ikke med meg før laaangt ut i svangerskapet. Men hadde heldigvis ikke spist det så mange ganger. Men elsker det og har gitt beskjed til mannen at det er første måltid etter fødsel, hehehe

Jo jeg har fått servert rå-reker i Norge.

Ja og fordøyelseskjertelen i kamskjell skal unngås.

Tunfisk på boks er ok pga av den lages av fisk som ikke er så stor og dermed ikke har så mye tungmetaller ennå.

Jo jeg har fått servert rå-reker i Norge.

Ja og fordøyelseskjertelen i kamskjell skal unngås.

Tunfisk på boks er ok pga av den lages av fisk som ikke er så stor og dermed ikke har så mye tungmetaller ennå.

Så du har fått grå eller gjennomsiktige reker og spist de? hørtes litt ekkelt ut. Man ser jo rett gjennom dem

Så du har fått grå eller gjennomsiktige reker og spist de? hørtes litt ekkelt ut. Man ser jo rett gjennom dem

Ja, blåaktige og gjennomsiktige. Var ikke så verst om man klarer se bort fra uvant konsistens. Bedre enn nigiri med kokt scampi.

Spist reker til kvelds i dag :D nam nam!

Ååh, for noen herlige innlegg og lese made my day!! Spiser heldigvis bare kokte reker og krabbeklør til vanlig, så da er iallefall jeg berget

Skal spise reker og loff i dag:D

Jeg koste meg med reker så det rant over med jentungen så slå deg løs der værtfall :D

Back
Topp