Krøller

.Ida.

Glad i forumet
Aprilbarna`15
Hei, jeg har en jente på snart 3 år som har masse (!) krøller :D jeg har selv ikke det så ikke noe erfaring. Håret hennes er veldig fint rett etter bading, men det blir fort bare veldig fluffy og hun får et veldig kaos hår hvor det er hår til alle kanter :P
Noen tips?:)

Gre det før vask. Ha i hårolje i håndkletørt hår etterpå. Ikke gre det etterpå. Oljen skal samle krøllene. Prøvd deg fram med mengde.

Min datter har mye krøller. MÅ alltid bruke balsam og gjerne litt hårolje etter dusj, grer med en gang og da holder håret seg krøllete og pent... Hvis ikke blir det saueull hehe!

Balsam og hårolje i håndkletrøt hår! Børst det minst mulig. Bruk kun hender til å "børste" med så langt det går. Eldste her har mye krøller, så vi har hatt mye styr. Hehe. Og ta hun helst med til frisøren for å finne riktig Shampo og balsam. Vi bruker silksheen tror jeg den heter.

Må si meg enig med de andre her - jeg har krøller og kan ikke gre håret når det er tørt ;) da blir det som stånull

Helt enig med de over her.
Vi har ei krøllebølle også.

Invester i en god balsamspray.
Gre håret når det er vått.
Å bruk strikk og spenner i barnehagen hvis det er langt. Hvertfall nå i disse lue-tider :)

Men ikke kjøp strikk med metall på. Det ødelegger håret totalt.

Tuusen takk for så fine tips, skal få tester det ut:)

Er det en spesiell hårolje dere anbefaler?
Og flere har nevnt å ikke gre håret mens det er tørt, vasker dere håret hver dag da? For min jente har veldig mye floker på morningen :P

De siste mnd har jeg fått lov å sette i strikk, før var det helt uaktuelt at jeg fikk ta i håret hennes. Så det hjelper når håret er litt ute av kontroll, hehe:D

http://healingherbsbyrene.weebly.com/uploads/1/9/8/5/1985921/495277.jpg?741 Aldri gre håret tørt :) Google tips til rette hårtypen, og hold deg unna produkter med silikon og sulfates. Send gjerne pm med bilde om vil, jobbet med krøllete ( halvt afrikanske hårtyper med store forskjeller) før jeg ødela ryggen ;)

Jenta mi har hår som 2c. Det er mye kortere, er til over skuldrene, så står mer rett ut :D det blir aldri lengre for det blir bare mer og mer krøller etterhvert som håret vokser, hehe. Men hun har glatt nordisk hår.

Tuusen takk for så fine tips, skal få tester det ut:)

Er det en spesiell hårolje dere anbefaler?
Og flere har nevnt å ikke gre håret mens det er tørt, vasker dere håret hver dag da? For min jente har veldig mye floker på morningen :P

Coco oil blandet med vann. Anbefaler å flette på kvelden, og sove med bonnet. Finnes billig på ebay feks :)

Coco oil blandet med vann. Anbefaler å flette på kvelden, og sove med bonnet. Finnes billig på ebay feks :)

Jeg har extra virgin coconut oil hjemme, tror du det funker bra? Takk for tips, vet ikke om jeg klarer å overtale henne til å sove med det, men det er fint å vite om det til senere :)

Jeg har extra virgin coconut oil hjemme, tror du det funker bra? Takk for tips, vet ikke om jeg klarer å overtale henne til å sove med det, men det er fint å vite om det til senere :)

Det fungerer :) jeg blander 60% olje med 40% vann,men prøv deg fram.

Silketrekk på puta hjelper også!

ImageUploadedByBV Forum1456221556.610916.jpg
Jeg bruker denne for å definere krøllene mer. Og ja - jeg må dusje hver morgen hvis jeg skal ha håret løst ;)

Takk for tips :)
Jenta mi hater å vaske håret, så vi må nok bare bruke strikk dagen etter vask tror jeg :P

Må ikke bruke sjampo altså! :) pga tørre krøller så holder det som regel å vaske det en gang i uken. Olje fungerer forresten ikke her - da blir det fett! Den kremen der bare klemmer du opp i håret. Kan også gjøres dagen etterpå dersom hun ikke dusjer, og det ikke er floker

Må ikke bruke sjampo altså! :) pga tørre krøller så holder det som regel å vaske det en gang i uken. Olje fungerer forresten ikke her - da blir det fett! Den kremen der bare klemmer du opp i håret. Kan også gjøres dagen etterpå dersom hun ikke dusjer, og det ikke er floker

Ja, olje gjorde hennes hår fett også. Men blandet kanskje for lite vann. Den kremen høres super ut, må sjekkes ut :)

Pleier ofte å bare ta vann på hårbørsten når jeg grer henne, det hjelper også en del så krøllene samler seg mer igjen

Back
Topp