Krøller logistikken litt..

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Når man 8.25 kommer ut til bilen med tre unger. Fem minutter til skolestart for eldste. Mellomste setter seg inn, yngste sitter o stol som har base og klikkes på plass. Eldste..... Hans stol står i bilen til faren....
 
Når man 8.25 kommer ut til bilen med tre unger. Fem minutter til skolestart for eldste. Mellomste setter seg inn, yngste sitter o stol som har base og klikkes på plass. Eldste..... Hans stol står i bilen til faren....
Æsj! Hvor gammel er eldste da? Og hvordan løste du det?
 
Nei så kjedelig. Vi vurdere å kjøpe en ekstra sete som skal stå i bestefars bil sånn at vi har mulighet å dra om det var noe. Men vi har ikke kommet så langt
 
Æsj! Hvor gammel er eldste da? Og hvordan løste du det?
Han er 8,5 og går vanligvis til skolen men det tar 15-20 minutter og vi lå for lenge i dag så jeg skulle kjøre ham
 
Nei så kjedelig. Vi vurdere å kjøpe en ekstra sete som skal stå i bestefars bil sånn at vi har mulighet å dra om det var noe. Men vi har ikke kommet så langt
Vi hadde det en periode men nå har vi ikke.

Vi hadde seter i begge bilene også da eldste satt i beltestol og mellomste som da var yngste satt bakover. Men så skulle hun ha beltestol. Og mannen var arbeidsledig og jeg hjemme med babyen så vi brukte bare en bil og ga henne storebror sitt fra andre bilen.
 
Løste morgenen ved å lempe ut igjen, du må vente hjemme, heve nakkestøtten og sette storebror i hennes sete (de er jo like) og kjøre på skolen. Så hjem og hente henne, senke nakken igjen

Det er heldigvis gjort i en håndvending, for jeg skal så hente ham på skolen litt før ett for han skal til øyelegen og senere hente henne i bhg.

Jeg kan dra og hente setet hans i bilen til mannen men jeg må en tur innom jobb og hente pc'n min også og ikke noe av dette er i samme retning som bilen hans

Så, vi klarer oss. De to som må dele sete er heldigvis gamle nok til å være alene hjemme
 
Så bra det løste seg, men så utrolig kjett og typisk når man har dårlig tid i utgangspunktet.
 
Så bra det løste seg, men så utrolig kjett og typisk når man har dårlig tid i utgangspunktet.
Jepp, typisk den dagen jeg er sent ute. Normalt så går han jo, jeg kjører bare mellomste til bhg. Helst før 8.30 for da har de samling på turdag (man, ons, fre) så derved var de i garderoben og holdt på å kle på seg da jeg kom med henne.

Helt ok for dem. Men ikke ideelt for henne. Dagen hennes blir bedre av å få med seg samling der de snakker om hva de skal kle på seg og hvor de skal gå.

(hun er førskole)
 
Jepp, typisk den dagen jeg er sent ute. Normalt så går han jo, jeg kjører bare mellomste til bhg. Helst før 8.30 for da har de samling på turdag (man, ons, fre) så derved var de i garderoben og holdt på å kle på seg da jeg kom med henne.

Helt ok for dem. Men ikke ideelt for henne. Dagen hennes blir bedre av å få med seg samling der de snakker om hva de skal kle på seg og hvor de skal gå.

(hun er førskole)

Ser hvor viktig det er å ikke gå glipp av slike ting ja, jobber i bhg. Pluss at du kjenner jo sjøl hvordan det er når man lander slik midt i noe.
 
så fint det ordnet seg, selv om det ble litt stress! Syns det kan være stress nok bare å skulle komme ut av døra med en unge! Men man venner seg vel til det meste =) Pluss at de to elsdte dine kanskje har en viss evne til å ikke bruke 15 minutter til bilen når de går (det har nemlig min 1 åring evne til...)
 
Genialt to fluer i en smekk:p kommer til å bli hektisk viss det forsetter slik:p
Jeg gir dere små drypp fra alt som skjer jeg nå fremover. Så har vi noe å snakke om :)
 
så fint det ordnet seg, selv om det ble litt stress! Syns det kan være stress nok bare å skulle komme ut av døra med en unge! Men man venner seg vel til det meste =) Pluss at de to elsdte dine kanskje har en viss evne til å ikke bruke 15 minutter til bilen når de går (det har nemlig min 1 åring evne til...)
Min ettåring får ikke gå til bilen. Faktisk sitter hun i babysetet enda og det tar jeg inn hjemme for da fester jeg i gangen og hun får ikke protestert.

Hun må snart over i neste sete da...
 
Men siden min ettåring nekter å bruke sko og ikke går utendørs, så bæres hun ned trappa og se tre meterne bort til bilen :)
 
Min ettåring får ikke gå til bilen. Faktisk sitter hun i babysetet enda og det tar jeg inn hjemme for da fester jeg i gangen og hun får ikke protestert.

Hun må snart over i neste sete da...

Kjøpte nytt sete før jul vi. For da ser hun så fint ut når vi skal kjøre langt. Og så syns vi egentlig hun sitter mye bedre i det. I tillegg kan man justere ryggen på den så hun kan både sitte og ligge =)

Jeg må bære jeg også.. som regel for at ikke vi skal bruke så lang tid, også er det en trapp som er vanskelig å gå i. Men hun kan jo gå! Så hadde blitt så mye lettere om hun bare gikk :p I hvert fall når man har hendene fulle av sekk, bleier og dress...
 
Kjøpte nytt sete før jul vi. For da ser hun så fint ut når vi skal kjøre langt. Og så syns vi egentlig hun sitter mye bedre i det. I tillegg kan man justere ryggen på den så hun kan både sitte og ligge =)

Jeg må bære jeg også.. som regel for at ikke vi skal bruke så lang tid, også er det en trapp som er vanskelig å gå i. Men hun kan jo gå! Så hadde blitt så mye lettere om hun bare gikk [emoji14] I hvert fall når man har hendene fulle av sekk, bleier og dress...
Ser ikke så mye vår. Hun sitter bakovervendt i midten av bilen... Men har fremovervendte søsken på begge sider da om vi er flere i bilen.

Har beholdt det fordi det er så snertent å sette hjul på (understellet til zapp xtra, tar ingen plass i bilen)
 
Ser ikke så mye vår. Hun sitter bakovervendt i midten av bilen... Men har fremovervendte søsken på begge sider da om vi er flere i bilen.

Har beholdt det fordi det er så snertent å sette hjul på (understellet til zapp xtra, tar ingen plass i bilen)

Blir litt anna da ja, og når man har to søsken å prate med =)
Har ikke sånn klikk til vogna, og setet har som regel stått fast i bilen så har liksom ikke hatt helt bruk for det =)
 
Blir litt anna da ja, og når man har to søsken å prate med =)
Har ikke sånn klikk til vogna, og setet har som regel stått fast i bilen så har liksom ikke hatt helt bruk for det =)
Adapter til vogna så setet kan på er gull. Kjøpte den (zappen) da mellomste var lita. Elsker det.
 
Back
Topp