Kræsj og ny bilstol?

jentami*

Elsker forumet
Ble som sagt utsatt for en kollisjon i går ettermiddag.
Påkjørt bakfra. Han hadde en hastighet på ca 80km/t og jeg 50km/t i det han traff meg.

Så lurer jeg på om bilstolen må skiftes ut..
Det er ingen tegn til skader på den, men jeg ser jo for meg at det er tryggest.

Kan jeg ta det med forsikrings selskapet? Vil jeg få igjen på den?

Vi har kasko.

Mener at ved alle krasj over en viss hastighet (20-30) så skal bilstolen byttes. Men burde det ikke være han som kjørte på deg som dekker den da? dvs, hvis det var hans feil da.

Stjernejenten skrev:
Mener at ved alle krasj over en viss hastighet (20-30) så skal bilstolen byttes. Men burde det ikke være han som kjørte på deg som dekker den da? dvs, hvis det var hans feil da.

Det er store skader på hans bil og noen mindre på min så dette er en forsikrings sak. Han har skyld ja, men er ikke dette noe man får igjen på forsikringen?

Da ska sette skiftes
Her ble jeg påkjørt bakfra. Jeg sto stille mens lastebilen som traff meg holdt 60, og der fikk vi beskjed å bare skaffe oss nye setter
Dette går på forsikringen, vi kjøpte sette selv og sendte inn kvitteringen til forsikringen så fikk vi pengene tilbake

Det bør byttes ut ja. Selv om du ikke ser skader på det kan effekten det har være redusert. Jeg mener du bør få dekket det, men om du har krav på det vet jeg ikke siden jeg ikke har vært i samme situasjon, hør med forsikringsselskapet du. Håper det går bra med deg/dere og at du/dere ikke har fått skader eller får i ettertid.

jentami* skrev:

Stjernejenten skrev:

Det er store skader på hans bil og noen mindre på min så dette er en forsikrings sak. Han har skyld ja, men er ikke dette noe man får igjen på forsikringen?

Hans forsikring ja (han har jo minimum ansvarsforsikring som skal dekke deg i dette tilfellet). Vil ikke tro at ditt forsikringsselskap vil betale for det han har gjort. Så når du får oppgjøret ofr det som må gjøres av reperasjoner på din bil så vil jeg mene at det også skal inkludere nytt sete.

Setet må skiftes ut ja, og det får du dekket med forsikringen!:)

Vi har hvert utfor 2 uhell, der folk har rygga på oss, og da har vi fått beskjed om å skifte ut bilsetene, selv om bilen var så vidt borti! ( 5-10 km timen) .

Ring forsikringen din, og hør om du kan hente ut nytt sete, eller omdu må vente til saken er blitt behandla! ( vi fekk hente ut nye seter, og fekk butikken til og sende regning til forsikringselskapet)

Setet må skiftes ja!

Håper alt går bra med deg etter krasjet!

Har akkurat vært igjennom dette selv etter vannplaning i 100 km/t. Siden det var kun jeg som var innblandet i ulykken så måtte jeg levere inn kvittering på nye seter, og skrive opp hvor gamle de andre var. fikk 10% redusert for hvert år. Hadde også et hundebur som gikk fyka i sammenstøtet, og den fikk jeg også dekket. Det gikk heldigvis veldig bra med hunden som var med.
De stilte ikke spm engang da jeg spurte om setene. det var bare å få byttet de ut fort så mulig. Og de ser jo helt fine ut... men det kan være skjulte skader som gjør de usikre, derfor skal man bytte dem ut.

Vil jo tro at din forsikringsselskap er involvert, så spør dem om prosessen.

Back
Topp