Koteletter i ovnen?

*TreSøteSmå*

Gift med forumet
Hvordan gjør dere det?
Altså hvor lenge og hvor mange grader? *teskje*

Har dere noe annet i langpanna i tillegg til kotelettene? Vann, fløte, grønnsaker?

har smør å vann i bunnen, kryddrer kotelettane med det ej måtte ønske, evt marinera dei. ca 200grader til de er ferdig. tar vel alt fra 1-2timer.. snu de rundt av å til!

Jeg bruner kotelettene i steikpanna først jeg, så inn i ovnen... legger de på sånn ribbeform lignende, med vann under og kotelettene over... godt med fløtegratinerte poteter sammen med også grønnsaker og ris og saus[:D] ha de i ovnen i ca. 1/2 time til 1 time, alt etter hvor store de er.. ta de ut av og til og se inni om de er ferdige.. huskker ikke grader..

Takk for svar[:)]

Dytter opp igjen hvis noen andre har gode oppskifter å legge til

har vann og smør i langpanna sammen med grønnsaker og poteter og gjerne litt fløte. Kotelettene over langpanna på rist. 150 grader i ca 1,5 time. Knallgodt![:D]

Jeg bruker kun smør i bunnen av stekeplata, krydrer kotelettene med alt-i-ett krydder og steker de på 180 grader i 1-1,5 time alt etter hvor store de er.. vendes etter halve tiden [:)] Der er mye vann i kotelettene så det kan se ut som mye væske når man snur dem, men ikke tøm noe ut, for da blir de tørre. (bruker forresten nakkekoteletter)

ORIGINAL: Fru Lotten

har vann og smør i langpanna sammen med grønnsaker og poteter og gjerne litt fløte. Kotelettene over langpanna på rist. 150 grader i ca 1,5 time. Knallgodt![:D]

Jepp. Nam!

Hadde det akkurat til middag[:)] 200 grader i 25 minutt. Smører de med olje. Har på pepper,salt og hvitløk[:)]

Jeg  varmer ovnen til 200 grader, setter inn ei langpanne med krydede koteletter og fyller opp med vann til ca midt på kotelettene. Hiver inni gulrøtter, hvitløk og løk. Står i ovnene i minst halvannen time (snur de midt i steketiden) og pøser på litt mer vann. Griller de i noen min på hver side til slutt.

Takk for mange gode svar!
Da blir det nok kottismiddag en av dagene her[:D]

Back
Topp