Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hvor mye jod er anbefalt? Er jod i nycoplus gravid vitaminene jeg tar daPS: husk å ta jod, ser du ikke har det på listen. Superviktig med jod om du ikke får i deg nok gjennom kostholdet, noe færreste av oss gjør
Se mer om jod hos Helse Norge her: https://www.helsenorge.no/kosthold-og-ernaring/sma-grep-for-et-sunt-kosthold/derfor-trenger-vi-jod/
Så lenge du tar nycoplus gravid er du dekket på jod. Helse Norge skriver i linken over at gravide skal ha 175mg og ammende 200mg.Hvor mye jod er anbefalt? Er jod i nycoplus gravid vitaminene jeg tar da
godt tips! Har hatt jod på listen før men glemt litt bort, så det skal jeg begynne med igjenPS: husk å ta jod, ser du ikke har det på listen. Superviktig med jod om du ikke får i deg nok gjennom kostholdet, noe færreste av oss gjør
Se mer om jod hos Helse Norge her: https://www.helsenorge.no/kosthold-og-ernaring/sma-grep-for-et-sunt-kosthold/derfor-trenger-vi-jod/
Signere! Tar denne selv har alt man trenger og billigere enn de det står gravid/mamma påJeg bruker denne
Nycoplus Omega-3 Multi kapsler, 90 stk. - Tran og omegaprodukter - Farmasiet.no
Nycoplus Omega-3 Multi er et komplett kosttilskudd med vitaminer, mineraler og høykonsentrert omega-3. Nycoplus Omega-3 Multi er et komplett kosttilskudd somwww.farmasiet.no
Samme her, kunne sikkert fått det til billigere, men kjenner at jeg ikke orker stresset med å skulle sette sammen noe greier selv.Har kjøpt en sånn oransje pakke fra apoteket, for gravide. Sikkert overpriset, men lettvint!
Jeg kommer til å fortsette med folat gjennom hele graviditeten og amming skader ikke da kroppen uansett «skyller ut» overskuddet.Tar jod, d-vit og folat + mye kvalmestillende Uakutuelt å ta omega 3, spyr bare av det.. Er vel innafor å kutte folaten no, så gjør nok det.
Tar bare d-vit, men må få kjøpt meg jod. Ja, den kan fint kuttes etter uke 12, jeg har hvertfall stoppet med denTar jod, d-vit og folat + mye kvalmestillende Uakutuelt å ta omega 3, spyr bare av det.. Er vel innafor å kutte folaten no, så gjør nok det.
Ahh, visste ikke! Får se hva jeg gjør.. sliter fortsatt litt med kvalme, så de dagene dropper jeg nok..Jeg kommer til å fortsette med folat gjennom hele graviditeten og amming skader ikke da kroppen uansett «skyller ut» overskuddet.
Fra apotek 1:
I andre og tredje trimester, samt under amming er anbefalt inntak av folat 500 mikrogram per dag. Dette er mer enn dobbelt så mye som de fleste får i seg gjennom kosten. I denne perioden kan det derfor være fornuftig å supplere kosten med et ekstra tilskudd av folsyre på 400 mikrogram.
Link: https://www.apotek1.no/livsstil/kost-og-ernaering/kostraad/kostraad-for-gravide-og-ammende
Sliter selv med masse brekninger etter å ha tatt pillene, verste delen av dagenAhh, visste ikke! Får se hva jeg gjør.. sliter fortsatt litt med kvalme, så de dagene dropper jeg nok..
Sliter selv med masse brekninger etter å ha tatt pillene, verste delen av dagen
Går greit, bare 186 dager igjen Er verdt det, så holder ut!Jeg kom faktisk på når jeg leste kommentaren din nå at jeg sluttet på den gravid-typen sist, fordi jeg ble kvalm av den, og husker at flere andre også ble det!! Det kan vere helt tilfeldig eller psykisk såklart, men kanskje det er verdt å teste en annen type siden du blir ekstra dårlig etterpå?