Kosttilskudd

Hvor mye jod er anbefalt? Er jod i nycoplus gravid vitaminene jeg tar da
Så lenge du tar nycoplus gravid er du dekket på jod. Helse Norge skriver i linken over at gravide skal ha 175mg og ammende 200mg. :Heartred

Fra Helse Norge:

Er du gravid, kan du få nok jod i kosten (anbefalt inntak 175 mikrogram) hvis du spiser en porsjon torsk (saltvannsfisk) i uken (560 mikrogram jod = 80 mikrogram per dag), og i tillegg drikker ca. 6 dl melk per dag (15 mikrogram jod per dl).

Hvis du ikke spiser fisk, må du få i deg 1,2 liter melk/yoghurt per dag for å få nok jod.
 
Har kjøpt en sånn oransje pakke fra apoteket, for gravide. Sikkert overpriset, men lettvint!
 
Har kjøpt en sånn oransje pakke fra apoteket, for gravide. Sikkert overpriset, men lettvint!
Samme her, kunne sikkert fått det til billigere, men kjenner at jeg ikke orker stresset med å skulle sette sammen noe greier selv.
I startet tok jeg kun jod, folat og omega3, men bestemte meg for at det sikkert var veldig greit å få i seg alle de andre vitaminene også.
 
Tar jod, d-vit og folat + mye kvalmestillende :wacky:Uakutuelt å ta omega 3, spyr bare av det.. Er vel innafor å kutte folaten no, så gjør nok det.
 
Tar jod, d-vit og folat + mye kvalmestillende :wacky:Uakutuelt å ta omega 3, spyr bare av det.. Er vel innafor å kutte folaten no, så gjør nok det.
Jeg kommer til å fortsette med folat gjennom hele graviditeten og amming :Heartred skader ikke da kroppen uansett «skyller ut» overskuddet.

Fra apotek 1:
I andre og tredje trimester, samt under amming er anbefalt inntak av folat 500 mikrogram per dag. Dette er mer enn dobbelt så mye som de fleste får i seg gjennom kosten. I denne perioden kan det derfor være fornuftig å supplere kosten med et ekstra tilskudd av folsyre på 400 mikrogram.

Link: https://www.apotek1.no/livsstil/kost-og-ernaering/kostraad/kostraad-for-gravide-og-ammende
 
Tar jod, d-vit og folat + mye kvalmestillende :wacky:Uakutuelt å ta omega 3, spyr bare av det.. Er vel innafor å kutte folaten no, så gjør nok det.
Tar bare d-vit, men må få kjøpt meg jod. Ja, den kan fint kuttes etter uke 12, jeg har hvertfall stoppet med den
 
Tar multivitamin. Hadde den med til legen så hun så over at den inneholdt alt som var nødvendig
 
Jeg kommer til å fortsette med folat gjennom hele graviditeten og amming :Heartred skader ikke da kroppen uansett «skyller ut» overskuddet.

Fra apotek 1:
I andre og tredje trimester, samt under amming er anbefalt inntak av folat 500 mikrogram per dag. Dette er mer enn dobbelt så mye som de fleste får i seg gjennom kosten. I denne perioden kan det derfor være fornuftig å supplere kosten med et ekstra tilskudd av folsyre på 400 mikrogram.

Link: https://www.apotek1.no/livsstil/kost-og-ernaering/kostraad/kostraad-for-gravide-og-ammende
Ahh, visste ikke! Får se hva jeg gjør.. sliter fortsatt litt med kvalme, så de dagene dropper jeg nok..
 
Sliter selv med masse brekninger etter å ha tatt pillene, verste delen av dagen :depressed:

Jeg kom faktisk på når jeg leste kommentaren din nå at jeg sluttet på den gravid-typen sist, fordi jeg ble kvalm av den, og husker at flere andre også ble det!! Det kan vere helt tilfeldig eller psykisk såklart, men kanskje det er verdt å teste en annen type siden du blir ekstra dårlig etterpå? :bored:
 
Jeg kom faktisk på når jeg leste kommentaren din nå at jeg sluttet på den gravid-typen sist, fordi jeg ble kvalm av den, og husker at flere andre også ble det!! Det kan vere helt tilfeldig eller psykisk såklart, men kanskje det er verdt å teste en annen type siden du blir ekstra dårlig etterpå? :bored:
Går greit, bare 186 dager igjen :wtf: Er verdt det, så holder ut!

Prøver å ta de rett før mat, og da demper det smaken mye - og kvalmen. Nå går jeg på penicilin samtidig, så det er jo en glede med 8 piller dagen :knegg:
 
Back
Topp