Kosttilskudd

Baby2022

Betatt av forumet
Aprilspirene 2024❤️
Hei!
Hva tar dere av kosttilskudd? Jeg har tatt folsyre og jod de siste mnd, men da jeg fant ut at jeg var gravid begynte jeg på nycoplus gravid. Begynte å bli litt kvalm idag, så da ble det vanskeligere å svelge 4 store piller.

Så da lurer jeg på om dere har noen andre tips? Er de andre "gravidpillene" også store? Noen som har anbefalinger? :)

Jeg tar folsyre og jod. Jod tar jeg pga stoffskiftesykdom, da den hemmer litt opptaket mitt av jod. Også har jeg alltid tatt tran. Skal begynne med jern denne uka, må bare få kjøpt inn. Sist gang fikk jeg sinnsykt lavt jern og tømte jernlageret mitt fullstendig, så må prøve å forebygge nå... Utover det tar jeg ingenting :) Ville ha snakket med lege eller jordmor om du har behov for noe mer enn det du tar nå :)

Tar jod, folsyre, omega-3 (DHA) og jern. Jern må jeg ta for jeg har lave verdier til vanlig og hadde tomme lagre hele forrige graviditet. Forhører meg med lege neste gang jeg er hos han om jeg burde ta noe annet/mer eller mindre av noe :)
Jeg tenker det viktigste er folsyre (og evnt jod) i starten så kan man høre med fastlegen om man bør ta noe mer :)
Jod og folsyre fra Nycoplus er ganske små piller, mulig de er lettere å få ned enn de multivitaminene :)

Jeg fant ut at jeg var gravid litt sent, og det var uplanlagt - så begynte med folat for en uke side (når jeg fant det ut). Eneste jeg tar:)

Jeg tar vanlig Nycoplus Omega 3 multi til vanlig,og denne vinteren har jeg tatt ekstra D og B12.

Multi’n har tilstrekkelig mengde av både jod og folat,så jeg kommer til å fortsette med den,de er ikke så store :)

og så tar jeg evt ekstra jern hvis blodprøvene viser behov for det.

Jeg ble kvalm fra Nycoplus også når jeg ikke var gravid. Men den andre (i gul/oransje boks??) blir jeg ikke kvalm av.
Også hvis jeg tar Nycoplus i god mellomrom mellom alle tablettene blir jeg ikke så kvalm.

Ellers multivitamin (med folat) + tran?

Jeg tar B12 og D hver dag. Og multivitamin/nycoplus når jeg husker.

Jeg tar:
- 3 stk omega 3 kapsler fra Nycoplus (de små som er lette å svelge
- en stk Nycoplus multivitamin uten vitamin A, D og K
- en stk d-vitamin 20ug
- 1 stk folat
- 1 stk Nycoplus jern 27mg

Last edited:
Jeg dro på apoteket og kjøpte nycoplus gravid på anbefaling fra dem rett etter jeg fant ut at jeg var gravid.
Jeg sliter mye med kvalme, men jeg pleier å svelge ned tablettene med yogurt og litt havregryn :) fungerer bra for meg.

Startet med Lifeline Care Gravid i februar siden jeg visste vi skulle prøve i april og går på de ut graviditet, da får jeg alt jeg trenger:happy:

Vil anbefale Livol multi total gravid fra med24.no! Jeg sleit med å ta multivitaminene i gravidserien fra nycoplus, ene kapslen smakte skikkelig høgg og jeg gikk og gulpet omega 3 hele dagen. Livol multi har en mer dråpeform og er flatere, kjempelett å svelge! Smaker ingenting og har hakket mer jern en mange andre merker. Har ikke omega 3, så må kombineres med det om man trenger ekstra av det :)

Eg tar de gravid greiene fra nycoplus...har tatt dei nåken mnd allerede og syns de er heilt grei....likte ikkje dei fra Lifeline...

Back
Topp