Kosttilskudd?

Eldgammel

Glad i forumet
Augustbarna 2021
Tar dere andre kosttilskudd?

Jeg begynte på Lifeline Care Gravid rett før eggløsning, men har i dag bestilt Nycomed Gravid.
Lifeline er da ikke mindre enn 4(!!) store tabletter/kapsler, og det tror jeg blir voldsomme greier når/hvis kvalmen melder sin ankomst.

Jeg begynte på Lifeline Care Gravid rett før eggløsning, men har i dag bestilt Nycomed Gravid.
Lifeline er da ikke mindre enn 4(!!) store tabletter/kapsler, og det tror jeg blir voldsomme greier når/hvis kvalmen melder sin ankomst.

Jeg tar folsyre, i tillegg til multivitamin og omega3, etter avtale med legen :) hørt rykter om de store tablettene :eek:

Eg brukar óg Nycomed gravid, har gått på det sidan August.
Har siste dagane begynt å reagere på tablettane, å MÅ ta dei i forbindelse med eit måltid, for å ikkje bli dårleg.

Om ein tar folat, jod og multivitamin (og ideelt sett omega 3), så kan ein få dekka behovet uten om, å då kanskje har mindre (størrelse) tablettar å svelge. Dersom det skulle være ei utfordring.
Skulle ein absolutt ikkje klare tablettar, er god og variert kost ekstra viktig.
Ideelt sett.
Er nok mange ungar som blir født, der alt er i skjønnaste orden, uten at mor har tatt tilskudd eller hatt eit ideellt kosthold.
Viktigaste er å gjere så godt man kan, etter forholda, å være fornøgd med det:happy:

tar d vitamin og folat og multivitaminer. sjekka nivåer hos legen å var lavt på d vitaminer så fikk dette på resept for å få opp dette litt fortere.

Folat og tran her. Var lavt på d og jern tidligere, men er visstnok bra nå. Ellers spiser jeg så jeg får i meg de viktigste næringsstoffene kroppen vanligvis trenger :rolleyes::D

Er nycomed mindre piller? :woot: Lifeline er et herk å ta :yuck:

Jeg tar folat, jod, D-vitamin og omega 3 :)

I følge anbefalt døgndose et det to tbl og to kapsler på nycoplus gravid også :)

Vedlegg

• E0E4FEF9-BDF8-4CA6-BCCD-679C7A78CC3F.jpeg
    E0E4FEF9-BDF8-4CA6-BCCD-679C7A78CC3F.jpeg
    18,3 KB · Visninger: 19
Tar Nycoplus omega 3 multi, hun på apoteket sa den var like grei å ta siden jeg sto med både folat og omega 3. I går kjøpte jeg lifeline care gravid kosttilskudd da den var på tilbud og dermed billigere enn omega 3 multi, pluss den har kalsium og jeg drikker ikke melk og prøver å spise litt mindre ost :)

1 helt vanlig multivitamin hver dag. Etter å ha lest på boksen ser jeg at de inneholder alt jeg trenger som gravid, i riktig dose, så lenge jeg spiser variert og spiser godt med fisk og melkeprodukter i tillegg. Synes det virker litt som at det er mange leverandører som tjener gode penger på å selge kosttilskudd spesielt tilpasset for gravide, uten at de egentlig inneholder noe annet enn det multivitaminene allerede gjør... I hvert fall ikke noe annet av betydning.

Her står det hva man trenger: https://www.helsenorge.no/gravid/kosthold-for-gravide/

Back
Topp