Kosttilskudd

Ellemelle1

Glad i forumet
Jeg bruker kosttilskuddet Gravid fra nycoplus. Begynte på dette ved positiv test. Jeg ser nå på pakken at de anbefaler kosttilskuddet Nycoplus Mamma fra 2. Trimester og ut ammeperioden.
Jeg har sett gjennom innholdet i de to pakkene, og det er veldig liten forskjell.

Flere som bruker kosttilskudd for gravide? Hvor lenge tenker dere å bruke dette, evt bytte til noe annet? [emoji4]

Jeg bruker lifeline care gravid [emoji4] tenker å høre med legen etter uke 12 om jeg kommer så langt om jeg skal bytte eller bare fortsette på de [emoji4]

Går bare på folat og d vitaminer. I tillegg til faste medisiner

Bruker dette nå. Hadde 2 pakker og har vel igjen rundt 5 uker tror jeg. Da går jeg nok tilbake til normale for meg - multivitamin, d-vitamin, omega-3 og folat (til den er brukt opp). Har så mye liggende da jeg har brukt hele prøveperioden så gidder ikke kjøpe mer av disse mammapakkene ;) Men betryggende å bruke det nå som jeg kaster opp mye av det jeg spiser.

Brukte det sist, men jordmor sa jeg bare trengte å ta de jeg faktisk har behov for siden pakkene inneholder så mye og er dyre.

Så denne gangen tar jeg folsyre, omega 3, magnesium, jod og vitamin D :)

Sniker fra desember.

Jeg tok Lifeline Care sine, der er det de samme hele svangerskapet. Jeg tok de fra positiv test t.o.m fødsel og gikk deretter over til de som er for ammende :)

Jeg tar kun folat. Legen sa ingenting om at jeg burde ta noe annet i tillegg. :)

Jeg tar Nycplus Gravid. Skal høre med legen på mandag hva jeg burde ta fremover. Kanskje jeg kan ta noen vitaminer jeg allerede har i stedet for å kjøpe en ny pakke med dette :)

Jeg tar folat, magnesium og omega 3. Pluss gummibjørner så får sikkert i meg D-vit og :p

Legen min har sagt at det ikke er vits å bruke kosttilskudd rettet mot gravide. De er bare dyrere. Multivitaminer og folat er bra nok. Og tran/omega 3

Tar folat og tran-kapsler

Tar folat, omega 3 og B vitaminer. Hører med legen på første kontroll om jeg burde ta noe annet eller mer

Back
Topp