Kosttilskudd

Mamamoo13

18.10.13 <3
Sensommerbarna 2016
Dere som ammer, tar dere noe kosttilskudd? Jeg har kjøpt multivitaminer for ammende. Har følt meg så trøtt og slapp i det siste. Kanskje det er vitaminmangel. Tenker mye av mine næringsstoffer går vel i melka :)

Jeg tar d-vitamin, jern, folat og omega 3 (blitt påvist mangler).. ellers prøver jeg å spise et variert sunt kosthold :p
D-vitamin er noe jeg alltid mangler på vinteren, og jern sliter jeg med regelmessig (skal mest sannsynlig på utredning etter endt amming). Så her føler jeg meg som den pillespiseren for tiden, haha :)

Jeg tar d-vitamin, jern, folat og omega 3 (blitt påvist mangler).. ellers prøver jeg å spise et variert sunt kosthold :p
D-vitamin er noe jeg alltid mangler på vinteren, og jern sliter jeg med regelmessig (skal mest sannsynlig på utredning etter endt amming). Så her føler jeg meg som den pillespiseren for tiden, haha :)
Hvordan får du påvist hva du mangler? Blodprøve? Får du symptomer når du mangler disse vitaminene? :)

Bruker Lifelinecare ammevitaminer :)

Hvordan får du påvist hva du mangler? Blodprøve? Får du symptomer når du mangler disse vitaminene? :)

Blodprøver ja :) hos min fastlege tar man hvertfall jern og folat prøver ++ på 6 ukerskontrollen.

Med jernmangel blir jeg veldig svimmel og uvell (siden jeg sliter med jernmangel, klarer jeg å kjenne det når det begynner å bli mangler igjen).
Med d-vitamin blir jeg ofte deperimert i perioden det er mangler (blir bedre ugjen med en gang jeg begynner på tilskudd).
Omega 3 tar jeg til vanlig uansett (spiser lite fisk).

Back
Topp