Kosttilskudd

FiskeN :)

Forelsket i forumet
Nå som jeg har "spist opp" kosttilskudd for gravide, med blant annet folat, er det noe nå som er veldig viktig å få i seg?

Har kjøpt meg tran, men er noe mer man ikke får igjennom vanlig variert kost?

jeg tok ikke noe ekstra enn folat de første 12 ukene.. og tran (første gang jeg var gravid).. ellers passet jeg på å spise mat/drikke med mye jern og c-vitamin ;) som f.eks. brødskiver med leverpostei og appelsin juice.. ellers var det ikke noe spesielt jeg fikk beskjed om at jeg trengte..du får svar av lege/jordmor når man har tatt blodprøve, om man har for lite av noe :)

Først gikk jeg på kun folat fram til uke 12/13. Legen min anbefalte meg å gå over til multivitaminer etterpå for å få i meg alt jeg trenger og fylle opp lagrene :) Bruker egentlig tran til vanlig, men pga kvalme har jeg ikke turt det, men det begynner jeg med så snart kvalmen gir seg :)

Jeg tar folat til det er tomt, ellers tar jeg eskimo og multivitaminer /m jern :)

Jeg tar gravid-tabletter (multivitaminer med alt man trenger i svangerskapet) som man får kjøpt på apoteket. Da er jeg sikker på at jeg får i meg det jeg trenger :)
I tillegg tar jeg B-vitaminer (om jeg får for mye av dette er det ikke skadelig da kroppen kvitter seg med det overflødige) etter tips fra ei venninne som har vært gravid.

Jeg vil anbefale de gravid-tablettene fra apoteket i alle fall :)

Jeg har tatt folat, men nå er den tom, så nå er det ingenting.. Har et variert kosthold, og via blodprøvene jeg har tatt i tidligere sv.skap har jeg fått beskjed om jeg har hatt behov for noe. Har aldri tatt noe kosttilskudd, gravid eller ikke gravid.. :)

Jeg synes disse gule gravideskene fra apoteket er greie jeg. Ikke alltid jeg klarer de store hvite pillene. De sitter liksom fast i munnen og vil ikke ned alltid :)

Jeg synes disse gule gravideskene fra apoteket er greie jeg. Ikke alltid jeg klarer de store hvite pillene. De sitter liksom fast i munnen og vil ikke ned alltid :)
Ja, kjenner til den der. Pleier vanligvis ikke å ha problemer med å svelge tabletter, men akkurat de der er itt vriene til tider altså..

Jeg er sløv der.
Tar kun folat, fortsetter med det til boksen er tom.
Bortsett fra det tar jeg ingenting.

Ikke håp i havet om jeg klarer å få i meg tran, dessverre.

Så får jeg som vanlig sikkert beskjed om å ta noe jern etterhvert..

Back
Topp