Kosttilskudd/vitaminer

Bjotup90

Flørter med forumet
Jeg har tatt Nycoplus gravid siden jeg fikk positiv test (tok folsyre før under prøvingen og frem til positiv test).
På pakningen står det nederst at det er fra planlagt graviditet til 1.trimester og på midten av pakken står det anbefalt hele svangerskapet.
Er det "salgstriks" når de skriver at man skal ta det hele svangerskapet eller er det anbefalt fra noen som ikke tjener penger på produktet? (Høres litt vel fordomsfull ut nå, men)

Hva bruker dere andre?

Vedlegg

• Snapchat-1548995935.jpg
    Snapchat-1548995935.jpg
    175,6 KB · Visninger: 5
Jeg tenker at de er greie for de av oss som ikke nødvendigvis er så flinke med kosten *skyldig*. Men nå slurver jeg forsåvidt med pillene også :hilarious: Både jordmor og lege har spurt om jeg tar tilskudd, og bare nikket og notert når jeg sier at jeg tar de fra nycoplus. Ingen som har sagt noe på det...

Jeg tenker at de er greie for de av oss som ikke nødvendigvis er så flinke med kosten *skyldig*. Men nå slurver jeg forsåvidt med pillene også :hilarious: Både jordmor og lege har spurt om jeg tar tilskudd, og bare nikket og notert når jeg sier at jeg tar de fra nycoplus. Ingen som har sagt noe på det...

Samme her :p kanskje litt vel slurvete med kostholdet til tider (vanskelig å få til ordentlig middag f.eks med kveld og nattjobbing). Og tablettene har jeg tatt ca annenhver dag siden uke 15. Tok de hver dag før det.
Hverken jordmor eller lege har sagt noe når jeg nevner tablettene heller :wtf:

Samme her :p kanskje litt vel slurvete med kostholdet til tider (vanskelig å få til ordentlig middag f.eks med kveld og nattjobbing). Og tablettene har jeg tatt ca annenhver dag siden uke 15. Tok de hver dag før det.
Hverken jordmor eller lege har sagt noe når jeg nevner tablettene heller :wtf:
Jeg tok de lenge før jeg ble gravid, og så fikk jeg tom en mnd før jeg ble gravid, så gikk selvfølgelig ikke på de da jeg ble gravid :hilarious: Må skjerpe meg med både piller og kosthold, julekosten er over snart!

Jeg tar Vitaplex multivitamin, magnesium og daglig melkesyrebakterietabletter. Da får jeg i meg det jeg (babyen) trenger, slipper kramper og driter normalt.

Jordmor på helsestasjonen sa det var fint at jeg tok multivitamin og omeg-3 for å være sikker på at jeg får i meg det jeg skal, og på OUL sa jordmor ingen ting når jeg sa at jeg tok det, bare noterte seg det.

Er komt endringer for 2 1/2år siden om at nå anbefales de hele svangerskapet :) De bare henger etter med pakningene sine mens lifeline care gravid endret pakkene allerede for 2 1/2år siden :)

Er komt endringer for 2 1/2år siden om at nå anbefales de hele svangerskapet :) De bare henger etter med pakningene sine mens lifeline care gravid endret pakkene allerede for 2 1/2år siden :)

Ok, det høres logisk ut :)
Jeg tenker at jeg uansett skal ta trankapsler, så kan like gjerne fortsette med vitamintilskuddet også :happy:

Ok, det høres logisk ut :)
Jeg tenker at jeg uansett skal ta trankapsler, så kan like gjerne fortsette med vitamintilskuddet også :happy:

Pass på at du tar omega-3 kapsler uten vitamin A dersom vitamintilskuddet inneholder vitamin A. :) Det er ikke et vitamin du skal ta mye av, spesielt ikke som gravid. :)

Tar multivitamin sport til frokosten og omega-3 til kvelds. Tok folat ved siden av til uke 13 (spiste tom boksen), det er både folat (200mikrogr.) Og jod i multivitaminene mine. Har valgt å fortsette med de vanlige siden de inneholder alt jeg trenger. :)

Snoker litt her. Gravide og ammende trenger jern, vitamin D, B12 og Jod primert.
Omega3 er anbefalt til alle.
Jeg syns de gravidpillene er for ille å spise så spiser Omega multi som er billigere og veldig ofte på 50% tilbud på apotekene (eller to for en tilbud) og jern i tillegg. For å ikke bli for hard i magen spiser jeg aminojern som er lettere å fordøye.
Dette fikk jeg anbefalt på apoteket en gang de var utsolgt for gravidvitaminert sist gang jeg var gravid da inneholdet i de to blir ganske like. Omega multi kan man fint spise også når man ikke er gravid da den dekker alle de daglige behovene man har (utenom jern som gravide anbefales å spise ekstra av).
Jeg syns de gravidvitaminene er utrolig overpriset.

Snoker litt her. Gravide og ammende trenger jern, vitamin D, B12 og Jod primert.
Omega3 er anbefalt til alle.
Jeg syns de gravidpillene er for ille å spise så spiser Omega multi som er billigere og veldig ofte på 50% tilbud på apotekene (eller to for en tilbud) og jern i tillegg. For å ikke bli for hard i magen spiser jeg aminojern som er lettere å fordøye.
Dette fikk jeg anbefalt på apoteket en gang de var utsolgt for gravidvitaminert sist gang jeg var gravid da inneholdet i de to blir ganske like. Omega multi kan man fint spise også når man ikke er gravid da den dekker alle de daglige behovene man har (utenom jern som gravide anbefales å spise ekstra av).
Jeg syns de gravidvitaminene er utrolig overpriset.

Aha! Det må jeg sjekke ut. Takk for tips!

Ja jeg synes også prisen på de er vanvittig høy..merkelig at prisen ikke settes ned slik at alle kan ha råd til å ha en sunn graviditet. Men det finnes heldigvis alternativer ;)

Back
Topp