Kosttilskudd i forbindelse med planlagt svangerskap

Frosken

Andre møte med forumet
Hei alle sammen [:)]

Lurer på en ting: Kosttilskudd...Har sjekka opp med både apotek og helsekost om kva ein bør ta i forkant av et planlagt svangerskap. Så har gått til innkjøp av forskjellige typer både til sambueren min og meg. Men spørsmålet mitt er: korleis/kva gjer dokke der ute det for at svangerskapet og babyen skal bli friskast mulig????[:)]

ORIGINAL: Frødet79

Hei alle sammen [:)]

Lurer på en ting: Kosttilskudd...Har sjekka opp med både apotek og helsekost om kva ein bør ta i forkant av et planlagt svangerskap. Så har gått til innkjøp av forskjellige typer både til sambueren min og meg. Men spørsmålet mitt er: korleis/kva gjer dokke der ute det for at svangerskapet og babyen skal bli friskast mulig????[:)]

Stort sett det samme som deg [;)]

det anbefales at man spiser folat (folsyre) allerede på planlegginsstadiet (man vet jo aldri om man lykkes allerede første gang), og 3 mndr ut i svangerskapet. folsyre skal være bra for å forhindre ryggmargsbrokk hos barnet[8|]. spis folat, det skader deg ikke[:)]

jeg spiste gravitamin.. Fikk den anbefalt på apoteket.. Den innholder folsyre å en rekke ande viktige vitaminer..

Spiste Møllers Basic inneholdt vitaminer (også folat) og trankapsler.

SPISTE OGSÅ TRANKAPSLER[:)] FORUTEN AT DEG ER BRA FOR DEG SELV Å SPISE TRAN, SKAL DET VISST VÆRE BRA FOR INTELLIGENSEN HOS BARNET OGSÅ[:)] BARN AV MØDRE SOM HAR SPIST TRAN UNDER SVANGERSKAPET FÅR I GJENNOMSNITT 4% HØYERE IQ, ENN BARN AV DE SOM IKKE SPISTE TRAN[8|]

Såpass! så da kan jeg si med sikkerhet at mamma ikke spiste tran???........hehe.......
Jeg bruker folat, også spiser jeg mulitvitamintab.. Det er mest for min egen del det da....

Back
Topp