Kosttilskudd- Hva tar du?

B+T=Mini

Blir kjent med forumet
Hei!

Jeg tar Gravid Kosttilskudd fra Lifeline Care. Etter anbefaling fra legen min. Men når jeg var innom jordmor her om dagen sa hun at det ikke var behøvelig og at jeg heller bare burde ta Omega 3 og et vitamin jeg ikke husker hva var:facepalm: Føler meg tryggere på å ta Kosttilskuddet enn kun det andre så jeg veit at Mini hvertfall ikke er i manko der inne:Heartred

Så spørsmålet mitt.. Hva tar du?

Frem til uke 13 så tok jeg også alle tablettene fra Lifeline gravid kosttilskudd pakken. Men etter det så sa jordmor at man kun trengte å ta tran tablettene så lenge blodprøvene viste at man har nok av jod , jern, kalsium og alt det der i kroppen . Så nå tar jeg bare tran... men da må man nok ta blodprøver jevnlig for å ha kontroll på at man har nok av det man trenger ... hmmmm... litt usikker jeg her også

Sluttet litt over uke 12 med kosttilskudd for gravide da pakken ble tom. Nå tar jeg kun multivitamin (de dagene jeg husker). Omega 3 kapslene har en tendens til å komme opp igjen, og det er ikke særlig behagelig:'-)

Jeg tror også det er slik at man bør ta kosttilskudd dersom man er veganer / vegetarianer , dersom man varierer veldig lite i forhold til mat og spiser kun potet , pizza og pølse hver eneste dag hele tiden og ikke spiser grønnsaker , frukt, melk, ost, egg, kjøtt, fisk o.s.v

Jeg tar omega 3 og D-vitamin siden det var mangel på det i følge blodprøvene.

Hei!

Jeg tar Gravid Kosttilskudd fra Lifeline Care. Etter anbefaling fra legen min. Men når jeg var innom jordmor her om dagen sa hun at det ikke var behøvelig og at jeg heller bare burde ta Omega 3 og et vitamin jeg ikke husker hva var:facepalm: Føler meg tryggere på å ta Kosttilskuddet enn kun det andre så jeg veit at Mini hvertfall ikke er i manko der inne[emoji813]red

Så spørsmålet mitt.. Hva tar du?
Men det er ikke bra for deg om du får for mye heller altså :)

Man skal egentlig ikke ta tilskudd med mindre en blodprøve viser at du har for lite av noe. Man kan bli syk av for mye.

Tar multitablett for gravide etter blodprøve som viste mangel på jern og d vitamin.

Før det tok jeg folat, omega 3 fra biotherm (som også har d vitamin) og jerntilskudd innimellom hvis jeg følte meg sliten. Har slitt med jernmangel og d vitaminmangel også før jeg ble gravid. Nettopp tilbake fra en uke i syden, så håper sola også har hjulpet litt på d vitaminmangelen☺

Tar kun folat når jeg husker det, frem til boksen er tom :)

Må legge til at jeg tok folat hver dag frem til uke 13ish altså ;)

Last edited:
Omega 3 og D-vitamin (reseptbelagt) :) (det hadde jeg tatt om jeg ikke var gravid også)

Last edited:
Jeg tar nycoplus mamma som anbefales fra andre trimester og ut ammeperioden. Smaker ikke godt, men tvinger de nedpå. Tok dem ut ammeperioden med førstemann så prøver det samme nå med nr to :)

Jeg tar nycoplus mamma som anbefales fra andre trimester og ut ammeperioden. Smaker ikke godt, men tvinger de nedpå. Tok dem ut ammeperioden med førstemann så prøver det samme nå med nr to :)
Den skal jeg også begynne på nå etter jeg har tømt boksen for folat og D-vitamin. [emoji4] Fant ut at komplett apotek.no ofte har tilbud på mamma/gravid kosthold. [emoji4]

Back
Topp