Kosttilskudd fertilitet

Gurisss

Elsker forumet
Augustbarna2024
Hei!

Har lest litt rundt omkring på forumet at noen sverger til forskjellige kosttilskudd og urter osv for å øke fertiliteten osv. Noen som har tips og erfaringer å komme med rundt dette? :) Tenker da ikke på åpenbare ting som folat.

Hilsen frøken utålmodig :joyful:

Prøvde vitex noen mnd da jeg leste mye bra om det. Hos meg må det nok litt sterkere skyts til for å få eggløsning enn urtemeidisiner. Jeg fikk ikke eggløsning av vitex.

Har brukt 400mg Q10 de siste månedene, ekstra vitamin E, omega 3 med multivitamintilskudd. Prøver en tablett med vitex i tillegg denne syklusen. Og så tidobbel dose folat pga tidligere avvik.
Har lest at vitamin b6 kan være bra, så har bestilt det.

Skal prøve vitex og bidronninggele denne syklusen, så får vi se hvordan det går. Mulig jeg tar Wild yam etter eggløsning. Har ikke helt bestemt meg :)

Har brukt 400mg Q10 de siste månedene, ekstra vitamin E, omega 3 med multivitamintilskudd. Prøver en tablett med vitex i tillegg denne syklusen. Og så tidobbel dose folat pga tidligere avvik.
Har lest at vitamin b6 kan være bra, så har bestilt det.
Hvilken Q10 bruker du? Jeg ser det er to forskjellige.

Ganske enkelt svar, men fikk beskjed av legen om at er høyt nok D-vitamin nivå er veldig viktig for unnfangelse. Så sjekk nivået ditt, og eventuelt ta tilskudd :Heartred

Hei!

Jeg forsøker meg på å dytte i gang denne tråden igjen jeg

Vi har forsøkt i snart to år, og har virkelig satt inn støtet når det kommer til vitaminer og kosttilskudd nå i det siste

Jeg tar multivitamin, folat, omega3, et utvalg av b-vitaminer, q10 og betakaroten- begynte nettopp med Vitex-dråper.

Merker at jeg har mer energi, litt murringer (el om 5-8 dager kanskje), økt lyst- noe jeg nesten ikke har hatt på maaange måneder

Jeg kjenner at jeg håper så vanvittig på at vitexen gjør susen! Lest så mye bra

Back
Topp