Kostnader medisiner

veienerlang

Elsker forumet
Har nå tatt ut medisiner for litt over 20000. Hva var grensa for di? Er det bare å putte di i en konvolutt å sende original kvitteringen til helfo?

Wow 20000? Er det langt regime eller? Grensen er vel 15000 så vidt jeg har forstått

---------------------------
Bruker mobilen nå :)

Nei kort. Hatt to inseminasjoner, ene skulle være ivf, men fikk ikke nok egg. Er nå i gang med andre ivf. Ok, da får vi jo litt igjen da:) leste litt i ste, er det bare til tre forsøk man får dekket? Kjedelig hvis det er sånn, man rekker jo knapt 3 forsøk for å nå grensen.

"Dekningen av legemidler ved IVF og ICSI er begrenset til tre forsøk per barn. Uthenting av egg og tilbakesetting av befruktede egg i kvinnens livmor anses som et forsøk. Dersom flere egg blir befruktet, og fryses ned etter egguttaket, regnes innsetting av lagrede befruktede egg ikke som et nytt forsøk. Når et svangerskap har vart i 26 uker, regnes forløsning som en fødsel." (Helfo).
Kan se sånn ut, vet ikke hvordan det er med inseminasjoner og hva det regnes som. Men virker som det må være uttak og innsett for at det skal regnes som et forsøk.

:)

Ja, snakket med klinikken, di ba meg vente med å sende inn kvitteringer til vi hadde vesender denne gangen, for hvis det blir ivf, så blir det første forsøk. Å det er jo i grunn greit, da regnes ikke inseminasjon som forsøk da sånn som jeg forstod.

Back
Topp