Kostnader ifht. Forsøk

Peonii

Glad i forumet
Assistert-jentene
Novemberlykke2024❤️
Hei!
Vi skal etter planen starte opp med IVF offentlig etterhvert som vi har hatt forsamtale nå i September. Jeg lurer litt på hva man egentlig må legge ut i forbindelse med et forsøk? Ser at Helfo dekker alt over 20 000kr, men etter å ha lest litt på formuet og ellers på nett, så må man legge ut alt selv og deretter få det refundert. Har dere noe konkrete tall på hvor mye dette egentlig er? Litt greit å være forberedt på hva vi må ut med etterhvert.
Takk for svar :)

Tror vi brukte rundt 16-17 tusen på medisiner i første forsøk. Vi ble gravide på første forsøk, så ble ikke mer utgifter på oss. Men tror det nok er litt forskjellig fra til person til person og hvilken behandlingsplan man har. Jeg hadde kort protokoll, men hadde ganske høye doser på medisiner pga lav amh.

Hei! Jeg hadde lang protokoll på første forsøk, og det jeg oppfatter som en ganske standard medisinpakke på første forsøk, og det kom på ca 13 000. Til neste runde skal jeg over på litt dyrere medisiner ser det ut til, så regner med det blir sånn 16-17.

Okei tusen takk for svar! Har sett at noen har måttet ut med rundt 30-70 tusen i medisiner på en uke, så ble litt skremt. Det er kanskje ikke i de vanligste tilfellene.

Jeg har ligget på rundt 20 000 kr for medisiner per forsøk. Tenker det kan være lurt å se for seg noe sånt. Nå har jeg nok litt dyr medisin. Så varierer det jo hvor mange dager man må gå på stimulering osv. Greit å være forberedt på ca 20’ ☺️ Lykke til!

Jeg har ligget på rundt 20 000 kr for medisiner per forsøk. Tenker det kan være lurt å se for seg noe sånt. Nå har jeg nok litt dyr medisin. Så varierer det jo hvor mange dager man må gå på stimulering osv. Greit å være forberedt på ca 20’ ☺️ Lykke til!
Jaa sant, så for meg noe sånt egentlig. Tusen takk! :)

Jeg brukte ca 30 000 på to uttak og tre tilhørende innsett. Men mange av de medisinene jeg brukte er myyyyye billigere nå(typ under halv pris av da jeg brukte dem i 2019!!). Men forbered deg på å legge ut en god del, for tilbakebetalingen var helt syyykt treg sist, tror det var 6mnd fra vi sendte inn papirer.

Mitt var rundt 6-7k, kort protokoll og så kort stimulering og lav dose som mulig. Så vil tro 6-7k er helt minimum av hva det koster.

Hei :)

1.fersk forsøk rundt 10 000 nok
2.fersk forsøk rundt 10 000 nok
3.fryst forsøk i naturlig syklus 1000 nok
4.fersk forsøk rundt 17 000 nok som foregår nå , venter på resultat

Jeg budsjetterer hver gang rundt 20 tusen per forsøk. Man må regne egenandeler (rundt 800-1500 per forsøk) og ultralyder hos gynekolog 500 per besøk. Reiseutgifter og evt overnatting. Jeg kjøper masse binder under progesteron støtte, veldig grisete på meg :smiley-ashamed005graviditetstester koster jo penger.

Lykke til med forsøket:Heartred

Last edited:
48 tusen ca, på tre forsøk. Fikk igjen det over 18.800 i 2020.

Vi måtte betale ca 11.000 for et forsøk, det var fryseforsøk i naturlig syklus

Back
Topp